۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81589633
T T
۰ نفر
فرزندان شهدا پاسداراني دلسوز در دفاع از راه خونين پدران خود هستند

سنندج- ايرنا- مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان گفت: امروز فرزندان شهدا با تمام توان در راه دفاع از اسلام و انقلاب تلاش مي كنند و پاسداراني دلسوز در دفاع از راه خونين پدران خود هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد سليماني روز چهارشنبه در جشن پدران آسماني كه در سنندج برگزار شد افزود: امام خميني(ره) بر استفاده از ظرفيت ها و توانايي فرزندان و خانواده هاي شهدا در نظام تاكيد داشتند كه امروز اين آرزوي امام راحل محقق شده و فرزندان شهدا در مسندهاي مختلف مشغول خدمت رساني هستند.

وي با بيان اينكه امروز فرزندان شهدا در دفاع از اسلام و انقلاب راه خونين پدران خود را ادامه مي دهند گفت: هم اكنون بيش از 200 نفر از فرزندان شاهد و ايثارگر به عنوان پزشك و متخصص و تعداد زيادي نيز در ادارات و در پست هاي مختلف به مردم استان خدمت مي كنند.

به گفته وي هم اكنون چهار هزار فرزند شهيد و ايثارگر در مراكز دانشگاهي و علمي سطح استان در حال تحصيل هستند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان در ادامه با اشاره به ولادت حضرت علي (ع) و روز پدر ادامه داد: حضرت علي(ع) پدر ايتام و نيازمندان و پدر معنوي جهان اسلام است.

وي گفت: اين امام همام از همان ابتدا تحت سرپرستي حضرت رسول(ص) قرار گرفت و از همان 10 سالگي دين مبين اسلام را پذيرفت و در تمامي جنگ ها همراه پيامبر(ص) بود.

مشاور استاندار كردستان در امور ايثارگران نيز در اين آيين گفت: امسال براي هشتمين سال است كه فرزندان شهدا همزمان با ميلاد حضرت علي (ع) جشني برپا كرده و ياد پدران آسماني خود را گرامي مي دارند.

حميد رضا عليشاهي هدف از برگزاري اين جشن را ايجاد همبستگي ميان فرزندان شاهد و ايثارگر و ترويج هر چه بيشتر فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه ذكر كرد.

وي اظهار كرد: شهدا و ايثارگران بيمه كنندگان اين نظام و انقلاب هستند و امروز بايد با استفاده از توانمندي هاي فرزندان شهدا در زمينه هاي مختلف دين خود را به آنان ادا كنيم.ك/2

7348/1904