۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81589788
T T
۰ نفر
نیمی از دبیران تربیت بدنی مدارس كشور را بانوان تشكیل می دهند

مشهد - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 33 هزار دبیر تربیت بدنی در سطح كشور فعالیت دارند كه نیمی از آنان را بانوان تشكیل می دهند و این نشانگر توجه به ورزش دانش آموزان دختر است.

دكتر مهرزاد حمیدی روز چهارشنبه در حاشیه دومین مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش آموزی كشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین سهم دانش آموزان دختر از اماكن و تجهیزات ورزشی نیز برابر با پسران دانش آموز است.

وی همچنین گفت: روند افزایش تحرك و فعالیتهای ورزشی بگونه ای است كه اجرای 'طرح حیاط پویا' به عنوان اقدامی برای تمامی دانش آموزان در دست اقدام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: به دنبال افزایش سطح استانداردها در حوزه ورزش دانش آموزی هستیم تا مشكلات ساختار قامتی از جمله افتادگی شانه، افتادگی لگن، گوژپشتی و مشكلات انحنای ستون فقرات كاملا در دانش آموزان شناسایی و رفع شود لذا در همین راستا پایگاههای مشكلات ساختار قامتی فعال هستند.

وی همچنین تاكید كرد: زمینه سازی لازم برای افزایش فعالیت ورزشی در بین دانش آموزان دختر فراهم می شود.

حمیدی افزود: هرچند مشكلات ساختار قامتی و اضافه وزن در بین دانش آموزان دختر و پسر مشترك است اما در این میان توجه به دانش آموزان دختر كمتر از پسران نیست.

وی با تاكید بر اینكه زمینه های لازم برای افزایش فعالیتهای حركتی دختران در مدارس باید فراهم شود گفت: سه و نیم میلیون دانش آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در كشور شركت داشتند كه نیمی از آنان دختر هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهارداشت: فعالیتهای ورزشی و مسابقاتی از جمله المپیاد ورزشی درون مدرسه از طرحهایی است كه اقدام به غربال دانش آموزان ورزشی می كند كه در راستای نظام استعدادیابی ورزش كشور شكل می گیرد و پشتوانه بزرگی برای تیمهای ملی است.

وی افزود: تضمین می كنیم در آینده بحث استعدادیابی ورزش دانش آموزی پشتوانه عمیق و باارزشی برای ورزش هیاتها، استانها و فدراسیونهای كشوری و در نهایت ورزش قهرمانی خواهد بود.

حمیدی گفت: طی 15 سال آینده تمامی قهرمانان ملی نخستین سكوی قهرمانی اشان از مدرسه آغاز شده اس.

شش میلیون و 245 هزار و 197 نفر از جمعیت 12 و نیم میلیونی دانش آموزان كشور را دختران دانش آموز تشكیل می دهند.ك/3

7496/1858
۰ نفر