۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81593417
T T
۰ نفر

تالار رودكي ميزبان آواز كلاسيك و پيانو

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81593417
تالار رودكي ميزبان آواز كلاسيك و پيانو

تهران-ايرنا- كنسرت رسيتال آواز كلاسيك و پيانو به نوازندگي پيانو توسط كارن مهرابيان و آواز ياشار احمدي در دو شب در تالار رودكي برگزار مي شود.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، اين كنسرت شامل آرياهايي از اپراي Idomeneo اثرMozart ، Rodelinda اثر Handel ، La traviata اثر Verdi و قطعاتي از Rossini ، Bellini ،Schubert است و براي تكنوازي پيانو Hungarian Rapsdy no 8 اثر Franz Liszt ، Souvenirs d'Andalousie اثر Gotschalk اجرا خواهد شد.

كارن مهرابيان از كودكي به موسيقي علاقه داشت و نواختن پيانو را با تلاش خود و بدون آموزگار در سن 6 سالگي آغاز كرد.

در هشت سالگي نزد خانم روزا كشيشيان نواختن پيانو را به صورت علمي آغاز كرد و سپس نزد خانم ميگانوش گالستيان و خانم ليدوش اصلانيان كلاس هاي خود را ادامه داد و سرانجام نزد پروفسور امانوئل مليك اصلانيان نواختن پيانو را به صورت جدي دنبال كرد.

ياشار احمدي آموزش آواز را از سال 1384 نزد استاد رشيد وطندوست آغاز كرد و با هاسميك كاراپتيان ادامه داد.

وي در كنسرواتوار دولتي استانبول پذيرفته شد و در مقطع فوق ليسانس آواز كلاسيك تحصيل نمود. در اجراهاي دانشجويي اپراهاي elisir d'amor اثر دونيزتتي و la traviata اثر جوزپه وردي و فلوت سحر آميز موتزارت روي صحنه رفت و در تالار وحدت تهران به عنوان سوليست تنور اپراي جاني اسكيكي اثر پوچيني و تئاتر موزيكال بانوي زيباي من حضور داشت.

رسيتال آواز كلاسيك و پيانو 16 و 17 ارديبهشت ماه، ساعت 20:30 در تالار رودكي برگزار مي شود و علاقمندان براي تهيه بليت مي توانند به سايت ايران كنسرت مراجعه نمايند.



** كنسرت گروه موسيقي نقش برگزار مي‌شود

كنسرت گروه موسيقي نقش به سرپرستي و آهنگسازي اميرشريفي و خوانندگي مهدي امامي، در روزهاي آخر ارديبهشت ماه جاري، در تالار رودكيِ شهر تهران به صحنه مي رود.

اين كنسرت در تاريخ 30 و 31 ارديبهشت ماهِ جاري - ساعت 20:30- در تالار رودكي به اجرا درآمده و گروه موسيقي نقش در دو بخش مجزا به صحنه خواهد رفت.

بخش نخست برپايه قطعاتي در آواز شوشتري اجرا خواهد شد كه از ويژگي هاي اين بخش مي توان به استفاده حداكثري از امكانات مدال موسيقي دستگاهي به منظور گسترش و خلق تركيب هاي بديع در آواز مهجور شوشتري و اجراي قطعاتي فرمال در اين آواز اشاره كرد.

بخش دوم در آواز دشتي و برپايه اصول و زيبايي شناسي ساز- آواز در موسيقي كلاسيك ايران است كه در آن، بخش هايي از سومين آلبوم گروه نقش با نام جران ارائه خواهد شد.

طراحي ساز و آواز و قطعات در اين بخش، به گونه اي است كه ظرافت و توانمندي هاي كم نظيرِ آواز مهدي امامي خواننده موسيقي كشورمان به نمايش گذارده شود.

در كنسرت پيش روي گروه موسيقي نقش محمد عشقي (سنتور)، احمد مستنبط (تنبك)، مرجان مهربان (قانون)، الميرا مردانه (كمانچه)، حسين خوش چهره (ني) وآرش سعيديان (عود) در نوازندگي قطعات به هنرنمايي خواهند پرداخت.

دو آلبوم برافشان و چهارسو آخرين آثار منتشر شده از گروه موسيقي نقش است.

علاقه مندان براي تهيه بليت كنسرت گروه نقش مي توانند به سايت ايران كنسرت به آدرس اينترنتي iranconcert.com مراجعه نمايند.

فراهنگ**9252**1027
۰ نفر