۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۱
کد خبر: 81597164
T T
۰ نفر
كارگردان فيلم خداحافظ رفيق: شهدا براي حفظ خاك به جنگ با دشمن نرفتند

شهركرد- ايرنا- نويسنده، بازيگر و كارگردان فيلم 'خداحافظ رفيق' گفت: شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس براي حفظ خاك به جنگ با دشمن نرفتند.

به گزارش ايرنا، بهزاد بهزاد پور شامگاه سه شنبه در اجلاسيه 72شهيد دانشجوي چهارمحال و بختياري افزود: اينكه امروز برخي شعار مي دهند شهدا براي دفاع از خاك به جنگ با دشمن رفتند، آدرسي غلط و تحريف كننده از جنگ است.

وي گفت: اگر جوانان و شهداي ما براي دفاع از خاك به جنگ با دشمن رفته و به درجه شهادت رسيده اند و بهشت جاي آنهاست، پس سربازان سراسر دنيا از افغانستان گرفته تا روسيه نيز با كشته شدن در راه حفظ خاك كشورشان به بهشت مي‌روند.

وي اظهركرد: تنها عاملي كه شهداي ما را بهشتي كرد، اعتقادات و باورهاي آنها بود كه امروز اين اعتقادات، باورها و آرمانها از سوي برخي به تمسخر گرفته شده و در اين زمينه تحريف هاي بسياري مي شود.

بهزاد پور افزود: هم اينك پس از گذشت20بيش از سال از جنگ تحميلي، برخي در رابطه با جنگ اطلاعات غلط و نادرست مي دهند و دوران جنگ را فقط با آه و ناله و غم و اندوه نشان مي دهند.

وي از معرفي نادرست ابعاد و زواياي آشكار و پنهان دوران دفاع مقدس در عرصه سينما و در بين مردم انتقاد كرد و گفت: شهدا تنها براي حفظ خاك به جنگ با دشمن نرفتند.

وي اظهار كرد: گذشتن از جان براي حفظ خاك يكي از شعارها و آدرس‌هاي غلط و تحريف شده از جنگ تحميلي است كه از سوي برخي راويان آن دوران به اشتباه به نسل جوانان منتقل مي‌شود.

وي به فعاليت نادرست و اطلاع رساني غلط فضاهاي مجازي در باره جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: نبايد اجازه دهيم دوران جنگ تحميلي و دلاورمردي جوانان و غيورمردان و شيرزنان ايران اسلامي با تحريف بيگانگان در فضاهاي مجازي براي نسل حاضر نمايش داده شود.

فيلم 'خداحافظ رفيق'، فيلمي به كارگرداني و نويسندگي بهزاد بهزادپور ساختهٔ سال 1382 است.

در اپيزود سوم اين فيلم (گل شيشه‌اي) دختر خردسال شهيدي كه در مجاورت ايستگاه راه‌آهن زندگي مي‌كند، در انتظار بازگشت پدر از جبهه با دسته گل به استقبال قطارهايي كه رزمندگان را از جبهه به شهرشان بازمي‌گرداند، مي‌رود.

به گزارش ايرنا، نخستين اجلاسيه 72 شهيد دانشجوي استان چهارمحال و بختياري، شامگاه سه شنبه در دانشگاه شهركرد با حضور مسوولان و خانوادهاي شهدا دانشجو برگزار شد.

7360/6027