۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۱۵
کد خبر: 81598712
T T
۰ نفر
استفاده از ابزار هنر به ترویج فرهنگ نماز در جامعه سرعت می بخشد

ارومیه - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور گفت: استفاده از ابزار هنر می تواند در راستای سرعت بخشیدن به ترویج فرهنگ نماز در جامعه اثرگذار باشد.

محمود مظفر چهارشنبه شب در نشست ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی افزود: در این راستا می توان از ظرفیت هنرمندان و رسانه ملی در زمینه های فیلم و پویا نمایی در امر ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز بیش از پیش استفاده كرد.

وی اضافه كرد: تجلیل از چهره های موفق نمازگزار و برجسته كردن سرانجام نیك این اشخاص در فیلم ها و سریال های مختلف نیز گامی موثر برای نهادینه كردن فرهنگ نماز در جامعه است.

وی پیام رهبر معظم انقلاب در سی و سومین اجلاس سراسری نماز را یادآوری كرد و گفت: برای سوق دادن جوانان به سمت نماز باید اقدام های ابتكاری صورت گرفته و تجلیل از جوانان نمازگزار كه صاحب مقام های مختلف می شوند نیز در اولویت قرار گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور اظهار كرد: ستاد اقامه نماز، حول محورهای فرهنگی، فعالیت‌های آموزشی، طرح یاوران و پیگیری عملكرد دستگاه‌ها فعالیت می‌كند.

مظفر ادامه داد: ارائه مقالات مختلف با موضوع نماز، فیلم ها و فیلم های كوتاه همچنین به تصویر كشیدن شخصیتهای موفق عرصه نماز از جمله راهكارها و ابتكاراتی است كه می توانند موجب ترویج نماز در بین جوانان شود.

وی گفت: در بسیاری از خانواده ها با وجود تقید والدین به نماز، فرزندان به این فریضه الهی تشویق نمی شوند و به همین دلیل یادگیری دانش دعوت به نماز، ضرورت اجتناب ناپذیر جامعه امروز است.

مظفر اظهار كرد: مردم ما پایبند به اعتقادات هستند و مشكلی در این خصوص وجود ندارد و اگر خلاها یا مشكلات جزئی وجود دارد، باید آنها را با اقدام ها مفید حل كرد.

وی با انتقاد از حضور نیافتن مسوولان در نمازهای جماعت اداره ها گفت: حضور مدیران در نمازهای جماعت كمرنگ است و علاوه بر آن، حضور جوانان در نمازهای جماعت و مساجد كاهش یافته كه این دو باید مورد توجه مدیران و متولیان امر قرار گیرد.



* بخشی از بودجه والیبال نیز به ترویج فریضه نماز در آذربایجان غربی اختصاص نمی یابد



نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در ادامه این نشست با انتقاد از تخصیص نیافتن بودجه فرهنگی به فریضه نماز گفت: هزینه میلیاردی برای والیبال اختصاص داده می شود ولی برای تربیت مبلغ و ترویج فرهنگ نماز اعتباری در نظر گرفته نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینكه ما مخالف ورزش و والیبال نیسیتم، افزود: در كنار توجه به این امر، فرایض دینی نیز باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم اقامه به موقع نماز در دستگاههای اجرایی گفت: مدیران دستگاهها باید این امر را به فرهنگ تبدیل كنند كه در این صورت می توان زمینه حضور تمامی كاركنان در نمازهای جماعت را فراهم كرد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینكه همه مدیران ما با ایمان و اهل نماز هستند، ادامه داد: در بسیاری اوقات، مدیران جلسه های خود را در زمان برپایی نماز برگزار می كنند كه ضروری است این روش غلط اصلاح شود.



* بازرسی های نامحسوس از نمازخانه های اداره های آذربایجان غربی صورت می گیرد



استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار كرد: بازرسی های نامحسوسی از نمازخانه های اداره ها انجام می شود تا وضعیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

قربانعلی سعادت ادامه داد: برای ترویج این فریضه و اجرای باشكوه آن در مدارس، آماده كمك رسانی در زمینه ایاب و ذهاب روحانیان پیش نماز مدارس هستیم.

وی افزود: در راستای تامین اعتبار برای حوزه های علمیه آذربایجان غربی، بودجه استان پاسخگو نیست و توانایی این را ندارد تا در زمینه تربیت مبلغ و پیش نماز به كمك حوزه های علمیه بیاید.



* مدارس آذربایجان غربی از كمبود نمازخانه رنج می برند



مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از سه هزار و 556 مدرسه استان تنها 665 مدرسه دارای نمازخانه بوده و هزار و 763 مدرسه نیز دارای نمازخانه كلاسی هستند و همچنین هزار و 55 نفر پیش نماز در مدارس فعالیت می كنند.

فریدون سید مصطفوی ادامه داد: كمبود نمازخانه و روحانی به تعداد نیاز مدارس، از مشكلات مدارس استان است و آموزش و پرورش هزینه ایاب و ذهابی كه برای یك روحانی پیش نماز اختصاص می دهد، تنها یك میلیون و 200 هزار ریال در ماه است.

نماز، مهمترین فریضه دینی مسلمانان به شمار می رود.

ستاد اقامه نماز، مهمترین شورای كشوری و استانی در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه است.

2077/8135/2093
۰ نفر