۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81599131
T T
۰ نفر
رييس دانشگاه پيام نور كشور: شهريه دانشجويان اين دانشگاه تا حدامكان افزايش نمي يابد

شيراز- ايرنا- رييس دانشگاه پيام نور كشور گفت: شهريه دانشجويان اين دانشگاه در سراسر كشور در سال تحصيلي كنوني افزايش نيافته و تلاش بر اين است كه تا حد امكان در سال تحصيلي آينده هم افزايش نيابد.

به گزارش ايرنا،محمدعلي سرلك پنجشنبه در نشستي خبري در شيراز در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا افزود:با آن كه با مصوبه هيات امناي دانشگاه پيام نور، مجوز افزايش 15 درصدي شهريه ها در سال تحصيلي كنوني وجود داشت اما با وجود كاهش شمار دانشجويان تاكنون نسبت به تغيير شهريه ها خودداري كرده ايم.

وي گفت:همين ميزان شهريه دريافتي دانشگاه از دانشجويان كه بسته به نوع برخوردار يا كم برخوردار بودن مناطق تحصيلي آنها اخذ مي شود بسيار كمتر از ساير دانشگاه هاي مشابه است كه در قالب سياست اين دانشگاه مبني بر توسعه عدالت آموزشي است.

رييس دانشگاه پيام نور كشور گفت: در مقطع كارشناسي شهريه ثابت اين دانشگاه سه ميليون و 500 هزار ريال و در مقطع دكتري بين 200 ميليون ريال تا 250 ميليون ريال كه شهريه دريافتي دانشگاه هاي مشابه و پرديس ها حدود چهار تا پنج برابر اين ارقام است.

سرلك اظهار كرد: در سال تحصيلي كنوني 850 هزار دانشجو در مراكز مختلف دانشگاه پيام نور در سراسر كشور در حال تحصيل هستند كه شمار دانشجويان كارشناسي ارشد كمتر از 50 هزار نفر و شمار دانشجويان دكتري كمتر از دو هزار نفر است.

وي گفت: دانشگاه پيام نور كشور از اين ظرفيت و توان برخوردار است كه 250 هزار دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و تا 25هزار دانشجو در مقطع دكتري جذب كند اما حركت اين دانشگاه مبتني بر پذيرش شمار كمتر دانشجو براي حفظ كيفيت آموزشي است.

رييس دانشگاه پيام نور كشور ادامه داد: اين دانشگاه موفق به كسب رتبه نخست دانشگاه هاي كشور در زمينه كيفيت آموزش شده و بنا بر رده بندي پايگاه استنادي جهان اسلام (ISC) در ميان 10 دانشگاه برتر كشور از نظر پژوهش قرار گرفته است.

وي در ادامه دانشگاه پيام نور كشور را پيشتاز فعاليت فرهنگي در دانشگاه ها عنوان كرد و گفت: بيشترين شمار كرسي هاي آزاد انديشي در اين دانشگاه برگزار شده و گام هاي بلندي نيز براي توسعه فعاليت هاي قرآني برداشته شده است.

سرلك در پاسخ به درخواست خبرنگاران استان فارس مبني بر ايجاد رشته هاي مرتبط با روزنامه نگاري و رسانه در مقطع تحصيلات تكميلي در دانشگاه پيام نور اين استان، آمادگي دانشگاه پيام نور كشور براي كمك به تحقق اين خواسته با رعايت ضوابط شوراي گسترش تحصيلات تكميلي اعلام كرد.

رييس دانشگاه پيام نور كشور در بخش ديگري از سخنان خود از عملكرد دانشگاه پيام نور استان فارس قدرداني كرد و گفت: نمايندگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي و ... پس از بازديد از وضعيت علمي و پژوهشي و ظرفيت هاي اين دانشگاه به اعلام رضايت از اين مركز آموزش عالي در استان فارس پرداخته اند.

در اين آيين كه با حضور رييس دانشگاه پيام نور استان فارس، رييس مركز تحصيلات تكميلي دانشگاه پيام نور كشور و مديران روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان هاي كشور برگزار شد، از سه نرم افزار كاربردي در حوزه روابط عمومي الكترونيك رونمايي شد.

نرم افزار موبايل پيام آور فارس از جمله اين نرم افزارها بود كه امكان اطلاع رساني مراكز و واحدها، ارسال مستقيم يك ميليون پيام همزمان به دانشجويان و كاربران، معرفي رشته ها و واحدها را فراهم آورده است.

اين نرم افزار را محمدرضا بهمني دانشجوي مهندسي نرم افزار كامپيوتر دانشگاه پيام نور مركز شيراز طراحي كرده است.

سامانه پرسش و پاسخ دانشگاه پيام نور استان فارس ديگر نرم افزاري بود كه در اين آيين رونمايي شد كه اين سامانه امكان پاسخگويي آني از دو طريق پيامك و ايميل و درج پاسخ در سايت دانشگاه را فراهم آورده است.

رونمايي از سامانه آرشيو چند رسانه اي روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان فارس در راستاي توسعه روابط عمومي الكترونيك از ديگر بخش هاي اين آيين بود.

در اين آيين همچنين ربات دوست هوشمند ساخته دانشجويان دانشگاه پيام نور مركز شيراز رونمايي شد.

تيم دانشگاه پيام نور مركز شيراز با ارايه اين ربات اخيرا مقام سوم در بخش ليگ نمايش دانشجويي در دهمين دوره مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران را كسب كرده است.

اين ربات به گونه اي طراحي شده است كه با استفاده از نرم افزار مربوطه، گوشي تلفن همراه هوشمند مبتني بر اندرويد را به يك بورد الكترونيكي تبديل مي كند و از آن لحظه به بعد، اين ربات هوشمند قابليت كنترل وسايل الكترونيكي منزل و تعامل با انسان را خواهد داشت.

با ساخت اين ربات هزينه ساخت ربات هاي هوشمند از 40 ميليون ريال به يك ميليون ريال كاهش يافته است.

رييس دانشگاه پيام نور كشور در اين آيين 10 ميليون ريال براي تشويق محمدرضا بهمني سازنده اصلي اين ربات و دانشجوي دانشگاه پيام نور مركز شيراز اختصاص داد كه به دنبال حمايت خبرنگاران، اين رقم تشويقي را به 20 ميليون ريال افزايش داد.

رييس دانشگاه پيام نور كشور براي شركت در گردهمايي مديران و كارشناسان روابط عمومي مراكز استاني پيام نور سراسر كشور و بازديد از دانشگاه پيام نور استان فارس به شيراز سفر كرده است. ك/2

2027 /1876