۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81603870
T T
۰ نفر
معاون فني جهاد كشاورزي دزفول: كشاورزان گندم توليدي را به واسطه ها نفروشند

دزفول - ايرنا - معاون فني مديريت جهاد كشاورزي دزفول به كشاورزان توصيه كرد گندم توليدي خود را تنها به مراكز خريد تضميني گندم كه زير نظر جهاد كشاورزي فعاليت مي كنند تحويل دهند و از فروش گندم به واسطه ها خودداري كنند.

با آغاز عمليات برداشت محصول گندم در شمال خوزستان ، دلالان و واسطه ها نيز وارد عمل شده و با برپايي مراكز خريد غيرمجاز اقدام به خريد گندم كشاورزان با قيمتي كمتر از نرخ تضميني خريد مي نمايند.

علي كرمي دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از كشاورزان خواست با هوشياري از فروش محصول گندم به دلالان خودداري كنند.

وي افزود:هشت مركز دولتي و رسمي كار خريد تضميني گندم را در دزفول بر عهده دارند كه شامل مركز خريد تضميني گندم واقع در شهرك منتظري،مركز خريد قدس بنواز ناظر،مركز خريد بنوت،اتحاديه سبيلي ،مركز خريد شهيد خان بابايي سردشت ،مركز خريد شهيون،سيلوي دانه طلايي و سيلوي ماهور برنجي مي باشند.

كرمي با اشاره به اينكه برخي مراكز خريد رسمي گندم به صورت شبانه روزي اقدام به خريد گندم كشاورزان مي كنند اظهار كرد:مراكز دولتي گندم نان را به قيمت تضميني هر كيلوگرم 11هزارو 550 ريال و گندم دورم را به قيمت 11هزار و 880 هزار ريال از كشاورزان خريداري مي كنند.

در سال زراعي جاري 37 هزار هكتار از اراضي دزفول به كشت گندم آبي و 17 هزار هكتار به كشت گندم ديم اختصاص يافت كه به دليل بروز خشكسالي و عدم بارندگي مناسب مزارع گندم ديم به ميزان 100 درصد دچار خسارت شده و قابل برداشت نيست.

طبق پيش بيني مديريت جهاد كشاورزي دزفول امسال 130 هزار تن محصول گندم از مزارع دزفول برداشت مي شود.

عمليات برداشت محصول گندم از مزارع شهرستان دزفول از اوايل ارديبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

از 90 هزار هكتار اراضي قابل كشت در دزفول سالانه حدود دو ميليون تن محصول برداشت مي شود.

7278/6068