قاسم طاهري روز دوشنبه در جريان بازديد از روند اجرايي قطار برقي سريعالسير مشهد - گلبهار افزود: عمليات ساخت مسير قطار سريعالسير مشهد - گلبهار با 40 كيلومتر طول تا سال 1396 پايان يافته و به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: مجموع هزينه اجراي اين پروژه 11 هزار ميليارد ريال است كه تاكنون چهار هزار و 500 ميليارد ريال آن صرف شده است.
مديرعامل شركت بهره برداري قطارشهري مشهد افزود: اين مسير ريلي داراي دو ايستگاه مبداء در مشهد و مقصد در گلبهار با سرفاصله زماني حدود 20 دقيقه است.
وي با اشاره به تملك 30 كيلومتر از اين مسير ادامه داد: اجراي اين پروژه تاكنون 60 درصد پيشرفت كرده است.
طاهري توسعه و بهبود حمل و نقل شهرجديد گلبهار را بهترين راه براي خروج آن از ركود توصيف و بيان كرد: خط مترو مشهد - گلبهار به خطوط يك و سه قطارشهري مشهد متصل مي شود.
كار مطالعات اجراي قطار برقي مشهد - گلبهار سال 1383 آغاز شد و سال 1386 اسناد آن توسط شوراي ترافيك به تصويب رسيد.
بر اساس مطالعات طرح توسعه و عمران مشهد جمعيت اين كلانشهر طي ۲۵ سال آينده به ۵٫۸ ميليون نفر خواهد رسيد لذا پيش بيني شده كه ۱٫۵ ميليون نفر از اين جمعيت در سه شهر اقماري در اطراف مشهد اسكان يابند كه يكي از آنها شهرجديد گلبهار است.
مطالعات شهر جديد گلبهار از سال ۱۳۶۶ آغاز شد و طرح جامع آن براي جمعيت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر به تصويب شوراي عالي شهرسازي ايران رسيد.
وسعت محدوده شهرجديد گلبهار در 35 كيلومتري شمال غربي مشهد و كنار جاده مشهد - قوچان حدود چهار هزار هكتار است.
7505/1858
4500 ميليارد ريال براي اجراي قطار برقي مشهد - گلبهار هزينه شده است
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۲
کد خبر:
81604450
مشهد - ايرنا - مديرعامل شركت بهره برداري قطارشهري مشهد گفت: از سال 1391 تاكنون چهار هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار صرف اجراي طرح قطار برقي مشهد - گلبهار شده است.