۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۰۶
کد خبر: 81607996
T T
۰ نفر

یادگیری زبان دوم قبل از 6 سالگی كودك را اجتماعی می كند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۰۶
کد خبر: 81607996
یادگیری زبان دوم قبل از 6 سالگی كودك را اجتماعی می كند

تهران - ایرنا - مطالعات محققان دانشگاه شیكاگو نشان می دهد كه آموختن زبان دوم قبل از 6 سالگی، سبب كسب مهارت های ارتباطی و رشد هوش هیجانی كودك می شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، فراگیری زبان دوم تا قبل از 6 سالگی چشم اندازهای ویژه ای را در اختیار كودك قرار می دهد كه مهمترین آن، كسب مهارت های ارتباطی و رشد هوش هیجانی است.

یادگیری زبان دوم در سال های اولیه زندگی، اثرات مثبتی در رشد فكری و ذهنی، زبانی و عاطفی كودك دارد.

مطالعاتی كه چندی پیش توسط محققان دانشگاه آكسفورد انجام شد نشان می دهد كه یادگیری زبان دوم در سنین كودكی، تكامل و فعالیت مغز در بزرگسالی را تحت تاثیر قرار می دهد.

یادگیری یك زبان خارجی در سنین پایین سبب می شود كه مغز از یك الگوی تكاملی ویژه استفاده كند. با یادگیری یك زبان خارجی همراه با زبان مادری، ساختار مغز بهینه می شود و قشر (كورتكس) جلوی سمت چپ مغز ضخیم تر می شود. كورتكس به یك توده چندلایه متشكل از سلول های عصبی گفته می شود كه نقش اساسی در فعالیت های شناختی مغز دارد.

فعالیت های شناختی به فعالیت های مغزی مانند یادگیری زبان، تفكر، تمركز و حافظه گفته می شود.

در ادامه این تحقیقات آمده است كه یادگیری زبان در سنین كودكی باعث تحریك و رشد نورون های جدید می شود و ارتباطات این سلول های عصبی به اندازه ای قوی می شود كه یك موتور قضاوتی بی عیب و نقص و با ارزش را در ذهن كودكان پرورش می دهد.

مدیر این پروژه تحقیقاتی در این زمینه گفته كه دلیل اینكه افراد در سنین بالاتر به سختی زبان دوم را فرامی گیرند و نسبت به كودكی پیشرفت چندانی ندارند، این است كه ساختار ذهنشان برای یادگیری زبان در كودكی بهینه نشده است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Psychological Science منتشر شده است.

علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر