21 درصد تصادفات منجر به فوت درجاده های زنجان مربوط به موتورسواران است

زنجان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: حدود 21درصد تصادفات منجر به فوت در جاده های این استان مربوط به موتورسواران است كه به قوانین و مقررات رانندگی بی توجه هستند.

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینكه متاسفانه عدم رعایت قانون و مقررات از سوی موتورسیكلت سواران مرگ آنان را درسوانح و حوادث جاده ای رقم می زند، افزود: رانندگان و سرنشینان موتورسیكلت ها به اهمیت استفاده از كلاه ایمنی چندان واقف نیستند كه این منجر به بروز حوادثی گاه غیرقابل جبران برای آنان می شود.

وی یادآوری كرد: طی سال جاری و در سال های گذشته نیز بیشترین تصادفات منجر به فوت موتورسواران در مسیرهای فرعی به ویژه راه های روستایی این استان رخ داده است.

شیرمحمدی از جمله علل مهم بروز سوانح و مرگ موتورسواران در مسیرهای روستایی را خاكی بودن آن عنوان كرد و افزود: بر این اساس رانندگان موتورسیكلت به دلیل سرعت زیاد و عدم توانایی در كنترل وسیله نقلیه خود در سر پیچ از جاده منحرف شده و در نهایت با وسایط نقلیه عبوری برخورد می كنند.

وی ابراز كرد: طی ماه اخیر در سه مورد تصادف منجر به مرگ موتورسیكلت سواران كه بر اثر برخورد آنان با وسیله نقلیه مقابل خود در جاده های استان اتفاق افتاد، سرعت زیاد و ناتوانی در كنترل وسیله نقلیه مرگ آنان را رقم زد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: طی بررسی های انجام شده این موتورسیكلت سواران از كلاه ایمنی استفاده نكرده بودند.

وی یادآوری كرد: با همكاری اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان در چهار مرحله كلاه های ایمنی در میان گروه های هدف توزیع شده است این در حالی است كه موتور سواران كمتر از آن استفاده می كنند.

شیرمحمدی با اشاره به اینكه با وجود اطلاع رسانی های مستمر آنگونه كه باید و شاید فرهنگ استفاده از كلاه ایمنی در میان گروه های هدف نهادینه نشده است، خاطرنشان كرد: عدم پذیرش این واقعیت كه استفاده از كلاه ایمنی به میزان زیادی در پیشگیری از آسیب های جدی به افراد در حوادث و سوانح ترافیكی تاثیر دارد موجب بی توجهی به استفاده از آن از سوی موتورسیكلت سواران و راكبین آنها می شود.

6085/7320