۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۰
کد خبر: 81611404
T T
۰ نفر
قهرمان دو وميداني پيوند اعضا كشور:فصل جديدي از زندگي را آغاز كرده ام

همدان – ايرنا- قهرمان مسابقات دو وميداني پيوند اعضا كشور گفت: با پرداختن به ورزش قهرماني فصل جديدي از زندگي را پس از پيوند كبد آغاز كرده ام.

رضا شادكام روز يكشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: قبل از پيوند اعضا چندين سال در سطح فوتبال باشگاهي فعاليت داشتم اما از زماني كه پيوند كبد كردم نه تنها از ورزش فاصله نگرفته ام بلكه برحسب تجربه چندين ساله ضمن مشاوره لازم به بيماران پيوند اعضا، آنها را ترغيب به ورزش كردم.

وي بيان داشت: در اين چند سال گذشته مشاوره لازم براي پيگيري درمان بيماران كبدي ارايه كرده ام و در كنار اين اقدام، ورزش را هدفي مهم براي ايجاد انگيزه و شادماني در آنها توصيه داشته ام.

شادكام اضافه كرد: سال گذشته به پيشنهاد يكي از دوستان تصميم گرفتم در رشته دو وميداني وارد مسابقات رسمي شوم و با تمرين منظم و استفاده از تجربه آقايان بنوان و محمدي از مربيان ارزنده دو وميداني استان همدان توانستم در نخستين دوره حضورم در مسابقات كشوري دو مدال طلا كسب كنم.

وي در ادامه گفت: اكنون نيز انگيزه بالا براي حضور در مسابقات جهاني آرژانتين دارم و مي خواهم با ادامه روند تمرينات آماده سازي براي كسب مدال خوش رنگ در ميدان جهاني تلاش كنم.

وي در خصوص برگزاري مسابقات دو وميداني قهرماني پيوند اعضا كشور گفت: مسابقات در سطح خوبي برگزار شد و ملاك قراردادن ركوردها ورودي به تيم ملي سبب شد تا ورزشكاران تلاش بيشتري داشته باشند.

شادكام بيان داشت: در يكصد متر توانستم در زمان بهتري از ركورد تعيين شده به خط پايان برسم و در 200 متر هم نزديك به ركورد وروديه تيم ملي به قهرماني دست يافتم كه مورد تاييد كميته فني مسابقات قرار گرفت.

وي افزود: البته قبل از حضور در مسابقات با مصدوميت مواجه شدم كه با برنامه ريزي مناسب و درمان مقطعي توانستم مهياي رقابت شوم.

وي هدف اصلي خود را قهرماني در مسابقات دو وميداني پيوند اعضاي قهرماني جهان در آرژانتين عنوان كرد و افزود: با توجه به شرايط حريفان جهاني، رسيدن به اين خواسته دور از دسترس نيست.

قهرمان دو وميداني ورزشكاران پيوند اعضا كشور ضمن قدرداني از خانواده خود در حمايت از حضور دوباره اش در عرصه ورزش گفت: خانواده ام مشوق اصلي حضورم در عرصه قهرماني بودند و اميدوارم در ادامه هم بتوانم موفق عمل كنم.

مسابقات انتخابي تيم ملي دو وميداني پيوند اعضا كشور با درخشش دونده هاي همداني روز گذشته در شيراز به كار خود پايان داد.

در اين رقابت ها و در مواد يكصد متر و 200 رده سني 50 تا 59 سال رضا شادكام عنوان قهرماني را كسب كرد.

تيم ملي پيوند اعضا ايران خود را براي مسابقات جهاني كه شهريور ماه امسال در كشور ارژانتين بر گزارمي شود آماده مي كند.

همدان داراي بيش از چهار هزار دونده در رده هاي سني مختلف است كه 20 نفر از آنان را ورزشكاران پيوند اعضا تشكيل مي دهند.

7520/1181