۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۳۴
کد خبر: 81611514
T T
۰ نفر

روابط عمومی پل ارتباطی مردم و مسوولان

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۰:۳۴
کد خبر: 81611514
روابط عمومی پل ارتباطی مردم و مسوولان

زاهدان- ایرنا- روابط عمومی به عنوان عنصر مهم، پل ارتباطی و آیینه تمام نمای هر دستگاه نقش تاثیر گذاری در ارتباط موثر و هدفمند مردم با مسوولان و برعكس ایفا می كند.

به گزارش ایرنا، یكی از ابزار ارتباطات دارای شكل سازمان یافته روابط عمومی است كه هم ساختار درون سازمانی و هم وظایف برون سازمانی دارد از اینرو روابط عمومی ها وظایف گسترده ای را به عهده دارند كه انجام آنها به اعمال مدیریت شایسته ی یك سازمان یا نهاد كمك خواهد كرد.

آگاه كردن و خبر دادن، ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ، انجام تحقیقات اجتماعی و افكار سنجی و پیوند آن به منابع سازمان و عموم مردم از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است.

همچنین داشتن علم و تخصص در عرصه اطلاع رسانی و تقویت تعامل میان مردم و مسوولان با بیان فعالیت های مدیران و مشكلات جامعه از مهمترین مولفه های فعالان حوزه روابط عمومی در دستگاههای اجرایی است.



اهمیت نقش ارتباطات و روابط عمومی در دستگاههای مختلف دولتی و خصوصی و حتی شخصی موجب شده تا روز 27 اردیبهشت به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شود.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روابط عمومی دانشی است كه سازمان ها به وسیله آن آگاهانه می كوشند تفاهم و پشتیبانی مردم به عنوان كسانی كه برای توسعه اهمیت دارند، را به دست آورند.

مجتبی محرابی افزود: مسوولان روابط عمومی به عنوان متخصصان در فن ارتباطات نقش مشاور قدر برای مدیران سازمان ها و نهادها را برعهده دارند.

وی گفت: با توجه به گستردگی فعالیت رسانه های جمعی و دنیای مجازی امروزه بیشتر مردم از آخرین رویدادهای جهانی مطلع هستند بر این اساس اگر مسوولان روابط عمومی ها نتوانند اطلاع رسانی درستی از عملكردهای سازمان ها و در كنار آن مشكلات مردمی داشته باشند، شاهد انزوای این سازمان ها خواهیم بود.

وی اظهار داشت: اگر با این دیدگاه بنگریم كه روابط عمومی حافظ نظام بیرونی و منظم كننده نظام درون سازمانی هستند پس روابط عمومی با انعكاس سیاست، برنامه ها و عملكرد سازمان به مخاطبان و شناخت آنان با دیدگاههای مختلف و انعكاس بازخورد به سیستم مدیریت سازمانی می توانند به عنوان یك مشاور كارآمد وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: با توجه به اینكه دنیای امروز دنیای ارتباطات است لذا مسوولیت روابط عمومی ایجاد ارتباط سازنده با مخاطبان است.

محرابی با توجه به گستردگی ارتباطات گفت: مدیر روابط عمومی نباید در این دریای پرتلاطم غرق شود بلكه باید علم و آگاهی كامل نسبت به ارتباطات و اطلاعات داشته باشد.



مدیر روابط عمومی اداره كل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روابط عمومی از یك سو در داخل سازمان مدعی حقوق شهروندان و مراجعه كنندگان و از سویی دیگر در بیرون به عنوان سخنگوی سازمان به دنبال ارائه چهره مطلوب از سازمان خود هستند.

مرتضی كوچكی با بیان اینكه اطلاع رسانی درسیستم های اداری بسیار ضروری است گفت: اگر روابط عموعی ها اطلاع رسانی كاملی از خدمات و اقدامات هر سیستم انجام دهند سبب ارتباط صحیح مردم و كاهش مراجعات اضافی آنان خواهند شد.

وی ادامه داد: در این راستا می طلبد روابط عمومی ها به ابزار و دانش های جدید دسترسی و خود را با دانش و اطلاعات مورد نیاز برای تحقق اهداف سازمانی مجهز كنند تا بتوانند در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم گام بردارند.



كارشناس مسوول روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: روابط عمومی ها باید از روش سنتی خارج و به روابط عمومی الكترونیك و به روز با ابزارهای جدید مجهز شوند تا از دنیای خبر و اطلاع رسانی عقب نمانند.

دكتر امان الله تمنده رو افزود: مسوول روابط عمومی به عنوان چشم و گوش هر اداره باید كنشگر، فعال و پویا باشد.

وی گفت: مردم همیشه دوست دارند اخبار موثق و صحیح هر سازمان و اداره را بشنوند و اگر روابط عمومی نتواند اطلاعات درست و موثق به مردم بدهد قطعا مردم به سوی اخبار غیرواقعی و حتی رسانه های بیگانه روی می آورند.

وی بیان كرد: روابط عمومی ها باید آرشیو تلفن افراد مختلف مرتبط با حوزه فعالیت خود را برای اطلاع رسانی داشته باشند تا بتوانند بخوبی با افراد مورد نظر ارتباط برقرار كنند.

كارشناس مسوول روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رسانه های جمعی از جمله نشریات، خبرگزاری ها و صداوسیما باید به سمت تولید خبر حركت كنند و ضمن پیگیری مشكلات و مطالبات مردم به معرفی مناطق مختلف، جذابیتها و قابلیتها بپردازند.

تمنده رو ادامه داد: مدیر هر دستگاه اجرایی باید اطلاعات كافی از حوزه كاری خود داشته باشد تا بتواند پاسخگوی سوالات مردم و ارباب رجوع در مواقع ضروری باشد.

وی بیان كرد: روابط عمومی ها باید در توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشته باشد.

كارشناس مسوول روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی ها قلب تپنده دستگاههای اجرایی هستند و وظیفه دارند ارتباط بین مسوولان و مردم را برقرار كنند و معرف خوبی برای دستگاه مربوطه باشند.

7316 / 6081