۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8161524
T T
۰ نفر

روسیه، نقض حریم هوایی گرجستان را رد کرد

۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8161524
روسیه، نقض حریم هوایی گرجستان را رد کرد ........................................
مسکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/06/86 خارجی.سیاسی.روسیه.گرجستان رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اتهام گرجستان، مبنی بر نقض حریم هوایی آن کشور توسط جنگنده های روسی را ادعایی واهی خواند.
"یوری بالویفسکی" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مسکو گفت: ادعای گرجستان مبنی بر پرواز هواپیماهای جنگی روسی بر فراز دره "کودوری" این کشور واهی و بی اساس است.
وی گفت: در یادداشت اعتراض گرجستان به وزارت خارجه روسیه آمده است هواپیماهایی در ارتفاع چهار هزار متری و با سرعت 480 کیلومتر در ساعت از طرف روسیه وارد حریم هوایی گرجستان شدند که چنین چیزی غیرممکن است.
بالویفسکی با تاکید بر این که هواپیماهای جنگی با این سرعت کم پرواز نمی کنند این ادعا را دروغین خواند.
وزارت امور خارجه گرجستان با ارائه یادداشت اعتراض آمیزی به وزارت امور خارجه روسیه این کشور را به نقض حریم هوایی خود متهم کرده و از مسکو خواستار توضیج در این مورد شد.
طبق یادداشت مذکور، سیستم ضدهوایی گرجستان چهارشنبه شب نقض دو بار حریم هوایی این کشور توسط هواپیماهای جنگی روسیه را ثبت کرده است.
روابط روسیه و گرجستان از اواسط مرداد ماه بدنبال ادعای گرجستان مبنی بر پرتاب یک موشک به خاک این کشور توسط هواپیمای جنگی روسی پرتنش شده است.
مقامات روسی این اتهام گرجستان را رد کرده و گروهی از کارشناسان روس پس از دیدن محل اصابت موشک اعلام کردند قطعات موشک از نقاط دیگر به محل انتقال یافته و هدف تفلیس از این ادعا بی اعتبار ساختن روسیه به عنوان یکی از طرفهای حل و فصل اختلافات گرجستان با اوستیای جنوبی می باشد.
اروپام355/2242 شماره 108 ساعت 15:44 تمام
۰ نفر