۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۳۹
کد خبر: 81619277
T T
۰ نفر
وزير تعاون:مقاومت مردم دزفول الگويي براي دولتمردان در راستاي خدمت رساني است

دزفول - ايرنا - وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي با گراميداشت چهارم خرداد روز پايداري و مقاومت مردم دزفول گفت: ايستادگي و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس الگويي براي دولتمردان براي خدمت رساني است.

به گزارش ايرنا علي ربيعي عصر شنبه در آيين افتتاح فاز نخست مجموعه ورزشي شهداي كارگر دزفول افزود:سوم و چهارم خرداد نماد مقاومت ، پايداري و ايستادگي ملت قهرمان ايران در هشت سال دفاع مقدس است كه بايد به عنوان برگ زريني از تاريخ ايران زمين همواره گرامي داشته شوند.

وي اظهار كرد:هدف دولت تدبير و اميد الگوپذيري از ايستادگي و مقاومت مردم

دزفول و خرمشهر در راستاي توسعه و پيشرفت كشور بوده و در اين راستا وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي تلاش مي كند تا با الگو پذيري از اين ظرفيت ها در راستاي پيشرفت و توسعه كشور گام برداشته و خدمت رساني كند.

ربيعي گفت:دزفول و خرمشهر تنها نماد يك شهر نيستند بلكه الگويي براي پيشرفت و توسعه كشور بوده چرا كه بايد از مقاومت و پايداري مردم اين دو شهر در دوران دفاع مقدس براي عبور از بحران و ايستادگي در برابر دشمن درس گرفت.

وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي هدف از سفر خود به استان خوزستان در نخستين روزهاي ماه خرداد را ابلاغ پيام دولت تدبير و اميد به مردم مقاوم دزفول و نيز تجليل از ايستادگي مردم خوزستان در مقابل دشمن بيان كرد و گفت: سوم و چهارم خرداد نمادي از اقتدار ملت ايران براي دست يابي به استقلال و ايستادگي در مقابل متجاوزان است.

وي خاطر نشان كرد:مردم دزفول و خرمشهر با ايثار و فداكاري به ما آموختند كه چگونه ملتي با روحي بلند و به هم پيوسته در مقابل دشمن مي ايستد و با افتخار پيروز مي شود.

ربيعي حضور خود در دزفول در آستانه چهارم خرداد روز دزفول را اداي دين به مردم اين سرزمين مقام و نمونه دانست و گفت:در آستانه چهارم خرداد به نمايندگي از دولت تدبير و اميد به دزفول سفر كردم تا براي رشد و توسعه كشور با مردم دزفول عهد و پيمان ببنديم.

وي با تجليل از شهيد احمد سوداگر و ديگر شهداي شهرستان دزفول بيان داشت:شمار شهداي زن شهرستان دزفول بيانگر اوج ايستادگي و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس است.

وزير دولت تدبير و اميد همچنين گفت:به رغم ايثار و از خود گذشتگي مردم دزفول در دوران جنگ تحميلي ، دين مردم دزفول به درستي ادا نشده است و بايد خدمات و امكانات بيشتري براي مردم اين شهر نمونه فراهم شود.

ربيعي افزود: شهر دزفول به گردن دولتمردان حقي دارد كه بايد با ارايه خدمات و فراهم كردن زير ساخت ها به درستي ادا شود.

وي آغاز عمليات اجرايي احداث بيمارستان 96 تختخوابي تامين اجتماعي دزفول به عنوان آخرين بيمارستان تامين اجتماعي كشور را گامي در راستاي خدمت به مردم اين شهرستان به ويژه قشر ارگر دانست و گفت:با تامين اعتبار 600 ميليارد ريالي اين بيمارستان ،تلاش مي شود تا بيمارستان تامين اجتماعي دزفول در زميني به مساحت 50 هزار مترمربع و زير بناي 13 هزار متر مربع در مدت دو سال احداث ، تجهيز و به بهره برداري برسد.

وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي همچنين افتتاح فاز نخست مجموعه ورزشي شهداي كارگر دزفول با اعتباري بالغ بر 24 ميليارد ريال را اقدامي ديگر در راستاي خدمت به مردم دزفول بيان كرد و افزود:با تامين اعتبار لازم تلاش مي شود تا بخش هاي ديگر اين مجموعه ورزشي تكيمل و به بهره برداري برسند.

وي همچنين به راه اندازي شعبه دوم تامين اجتماعي دزفول به منظور سهولت ارايه خدمات به بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي اشاره كرد و گفت:خانه اميد بازنشستگان تامين اجتماعي دزفول نيز تكميل مي شود.

وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي همچنين از تلاش و پيگيري عباس پاپي زاده نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي به خاطر پيگيري مشكل كارگران ني بر شركت كشت و صنعت نيشكر كارون تقدير كرد و گفت: با پيگيري نماينده مردم دزفول با تامين هزار ميليارد ريال اعتبار مطالبات دو هزار و 300 كارگر ني بر اين شركت پرداخت شد.

وي در خاتمه با گرامي داشت ياد امام جمعه فقيد شهرستان دزفول آيت الله قاضي دزفولي گفت: همدلي و تعامل امام جمعه و فرماندار ويژه دزفول و نيز نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي نقش مهمي در پيشبرد كارها داشته كه شايسته تجليل است.

مدير كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان خوزستان نيز در اين آيين در سخناني به تشريح طرح هاي در دست اجرا در شهرهاي خرمشهر ، آبادان ، دزفول ، مسجد سليمان و انديمشك پرداخت و گفت: تلاش مي شود تا اين طرح ها در بخش هاي مختلف در حداقل زمان ممكن تكميل و به بهره برداري برسند.

هوشمند صفايي همچنين به تشريح وضعيت اشتغال در استان خوزستان پرداخت و گفت:با تقويت واحدهاي كاريابي در استان خوزستان شاهد رشد 108درصدي در زمينه اشتغال در خوزستان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن بوده ايم.

وي تلاش براي اشتغال مولد و تقويت تعاوني ها با هدف تقويت روحيه خود باوري را از ديگر اقدامات خوب اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در استان خوزستان بوده كه با استقبال واحدهاي تعاوني روبرو شده است.

صفايي افزود:فاز نخست مجموعه ورزشي شهداي كارگر دزفول و ساير طرح هاي بخش تعاون ، تامين اجتماعي و كار در استان خوزستان در حالي تكميل شد كه اين طرح ها به دليل نبود اعتبار مدت دو سال با مشكل مواجه شده بودند.

عباس پاپي زاده نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي نيز در سخناني با بيان محروميت هاي اين شهرستان خواستار توجه بيشتر وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي براي تكميل فازهاي بعدي مجموعه ورزشي شهداي كارگر دزفول شد.

حبيب اله آصفي فرماندار ويژه دزفول نيز در سخنان كوتاهي از سرمايه گذاري 50 هزار ميليارد ريال بخش خصوصي در شهرستان دزفول خبر داد و گفت:اين اقدام گامي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در دزفول مي باشد.

وي گفت:به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول عمليات اجرايي تعدادي طرح

توليدي و اشتغالزا در خرداد ماه امسال در دزفول آغاز مي شود كه با بهره برداري از آنها شاهد تحول بزرگي در زمينه توليد ، اقتصاد و اشتغال در منطقه شمال استان خوزستان خواهيم بود.

فاز نخست مجموعه ورزشي شهداي كارگر دزفول شامل استخر ، مهمانسرا ، و بخش اداري با اعتباري بالغ بر 24 ميليارد ريال توسط وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي افتتاح شد.

اين مجموعه در زميني به مساحت 11 هزارمترمربع در دست ساخت مي باشد.

وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي به منظور افتتاح چند طرح همچنين ديدار با مردم خرمشهر به مناسبت سوم خرداد عصر شنبه از طريق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

6068