۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۲
کد خبر: 81620178
T T
۰ نفر
حریق مغازه در میدان آهنگران زنجان قبل از سرایت به دیگر مغازه ها اطفا شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: حریق مغازه در میدان آهنگران زنجان قبل از گسترش و سرایت آتش به دیگر مغازه های نزدیك به محل حادثه، توسط آتشنشانان اطفا شد.

علی محمدی روزیكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه حوالی ساعت دو بامداد روز شنبه رخ داد و به دلیل حساسیت و نزدیكی مغازه آتش گرفته به حریم بازار زنجان، 15 نفر از نیروهای عملیاتی آتش نشانی از ایستگاه های نواب صفوی، جاده گاوازنگ و دباغ ها، بلافاصله با دو دستگاه خودرو سبك پیشرو و همچنین سه دستگاه خودرو سنگین پشتیبانی كننده عازم محل شدند.

وی اظهار كرد: این مغازه كه تقریبا به شكل مخروبه درآمده بود در میدان آهنگران زنجان واقع شده و به خاطر وجود ضایعات از قبیل چوب و مواد قابل اشتعال دچار آتش سوزی شده بود.

محمدی افزود: پس از مهار و اطفا حریق و انجام كارهای مربوط به لكه گیری، آتش نشانان زنجان به دلیل حساس بودن منطقه كه در نزدیك بازار بود به مدت حداقل 5/2ساعت در محل حادثه ماندند تا در صورت شعله ور شدن احتمالی آتش بلافاصله عملیات اطفا را انجام دهند.

وی تصریح كرد: این حادثه آتش سوزی خسارت مالی و جانی در پی نداشت و با توجه به اینكه سقف مغازه فرو ریخته بود و احتمال آتش سوزی مجدد وجود داشت بنابراین نیروهای عملیاتی آتشنشانی ترجیح دادند مدت زمانی طولانی در محل بمانند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: عمد یا غیر عمد بودن این آتش سوزی هنوز برای كارشناسان این سازمان نامشخص می باشد و در هر صورت اگر بلافاصله اقدام به اطفا نمی شد ممكن بود مغازه های اطراف نیز دچار آتش سوزی شوند.

محمدی افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان بازار را بیشتر از هر مكان دیگری رصد می كند چراكه آتش سوزی در این محل خسارات سنگین و فراوانی را برجای می گذارد و از طرفی خاموش كردن شعله های آتش در صورت گسترش سخت خواهد بود.

597/6085