۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
کد خبر: 81621652
T T
۰ نفر
سجادي:اماكن موجود ورزشي براي معلولان سالم سازي شود/ فدراسيون پيگير مشكلات پرسپوليس است

تهران - ايرنا - معاون توسعه ورزش قهرماني وحرفه اي وزارت ورزش و جوانان گفت: شرايط استفاده از اماكن موجود ورزشي در كشور بايد براي جانبازان و معلولين فراهم و سالم سازي شود.

به گزارش ايرنا، سيد نصرالله سجادي روز دوشنبه در حاشيه مجمع عمومي فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين در جمع خبرنگاران در خصوص يكي از پيشنهادات مجمع براي سالم سازي ورزشگاههاي در حال ساخت براي معلولين و جانبازان افزود: اماكن ورزشي كه ساخته شده كمتر براي جانبازان و معلولين بوده در حالي كه اين افراد امكانات خاص خودشان را مي خواهند.

وي اظهارداشت: مجموعه امكانات ورزشي كه در كشور در حال ساخت است بايد شرايط استفاده جانبازان و معلولين در آن رعايت شود و در اين مجمع نيز درخواست داشتند كه شرايط استفاده از مجموعه هاي ورزشي موجود براي جانبازان و معلولين فراهم شود.

سجادي ادامه داد:مجموعه امكانات ورزشي در كشور زياد نيست و باايجاد تغييرات در امكانات موجود مي توان آنها را براي جامعه معلولين قابل استفاده كرد.

وي همچنين يادآورشد: گزارش عملكرد خوبي در مجمع فدراسيون جانبازان و معلولين ارايه و برنامه هاي امسال هم با هدف تنظيم شده است و اعتقاد دارم رسانه ها خيلي به اين رشته ها نمي پردازند در حالي كه كارش برابر با 15 فدراسيون و ميزان افتخارآفريني آن بيشتر است.

معاون وزير ورزش و جوانان درخصوص حمايت وزارت ازاين فدراسيون براي كسب سهميه پارالمپيك گفت:درتفاهمنامه اي كه با فدراسيون جانبازان ومعلولين امضا شده هم وزارتخانه و هم كميته ملي المپيك بايد كمك كند تا سهميه بيشتري بگيرد و مهمتر از آن حضور با آمادگي كامل ورزشكاران در پارالمپيك 2016 ريودوژانيرو برزيل است.

سجادي خاطرنشان كرد: حدود 15 ماه به بازيهاي المپيك 2016 برزيل باقيمانده و ورزشكاران كشورمان هم در المپيك و هم در پارالمپيك بايد ضمن كسب سهميه بيشتر با آمادگي بالايي بايد در اين رويداد مهم حضور يابند.

وي درپاسخ به اين سووال كه در آستانه مسابقات مهم براي كسب سهميه المپيك و پارالمپيك و نقش مهم فدراسيون پزشكي ورزشي در اين راه گفت:فدراسيون پزشكي ورزشي سرپرست دارد و كارش را انجام مي دهد و هر چند فدراسيون جانبازان و معلولين و كميته ملي المپيك كميته پزشكي و پزشك خاص خودشان را دارند و ارتباطي با فدراسيون پزشكي ندارند.

سجادي يادآورشد: اسامي همه شركت كنندگان و همراهان در پارالمپيك و المپيك توسط كميته هاي پارالمپيك و المپيك كشورمان اعلام مي شود.

وي در ادامه درخصوص پيشنهاد مجمع عمومي فدراسيون جانبازان و معلوين براي تشكيل شوراي عالي توسعه ورزش جانبازان و معلولين به رياست وزيرورزش گفت: تشكيل اين شورا تصويب شده و آيين نامه آن بايد نوشته شود كه به طورقطع تشكيل چنين مراجعي براي ورزش جانبازان و معلولين خوب است.

وي درخصوص مشكلاتي كه كشور عربستان براي سفر تيم پرسپوليس به رياض ايجاد كردند نيز گفت: اين موارد از سوي فدراسيون فوتبال در حال پيگيري است.

سجادي در خصوص شرايط فدراسيون هاي جودو و كاراته نيز گفت: به موضوع جودو رسيدگي شد و طي دو هفته آينده در مورد آن تصميم گرفته مي شود و بررسي موضوع فدراسيون كاراته نيز آغاز شده كه به زودي اين مشكلات برطرف مي شود.

ورزشي**1379**1067**1590
۰ نفر