۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81623038
T T
۰ نفر
خانه كتاب و پست بزرگترین فروشگاه اینترنتی كتاب راه اندازی می كنند

تهران - ایرنا - مدیران عامل شركت پست جمهوری اسلامی ایران و موسسه خانه كتاب با یكدیگر دیدار و درباره همكاری های مشترك گفت و گو كردند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل موسسه خانه كتاب در دیدار با حسین مهری مدیر عامل شركت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: خانه كتاب بزرگترین بانك اطلاعاتی كتاب ایران را در اختیار دارد و بر همین اساس مهمترین و تنها مركز اطلاع رسانی كتاب در كشور محسوب می شود كه مخاطبان از طریق تلفن یا اینترنت می توانند اطلاعات كتاب مورد نظر خود را از این بانك دریافت كنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به یك میلیون عنوان كتاب در بانك اطلاعاتی خانه كتاب موجود است كه تا كنون این اطلاعات به شكل های گوناگون همچون كتابشناسی ماه و كارنامه نشر ایران منتشر و در اختیار مخاطبان كتاب قرار داده شده است.

غلامی جلیسه افزود: تاكنون از این بانك اطلاعاتی تنها برای اطلاع رسانی استفاده می شد اما به تازگی تصمیم گرفته شده تا این اطلاعات در اختیار چرخه اقتصاد نشر كشور نیز قرار داده شود.

وی اظهار داشت: بر اساس این تصمیم یك فروشگاه اینترنتی بزرگ در دست راه اندازی است كه تمامی ناشران فعال كشور می توانند در این فروشگاه یك كتابفروشی ویژه كتاب های منتشر شده توسط انتشارات خود داشته باشند.

براساس گزارش خانه كتاب، وی توضیح داد: روال كار به این صورت است كه در این فروشگاه اینترنتی به هر ناشر یك صفحه ویژه اختصاص داده شده كه كتاب های منتشر شده توسط آن انتشارات در این فروشگاه عرضه می شود.

مدیرعامل خانه كتاب افزود: در حال حاضر تفاهمنامه همكاری با بیش از یك هزار و 500 ناشر برای عرضه كتاب هایشان در این فروشگاه به امضا رسیده و بیش از یك هزار ناشر نسبت به راه اندازی فروشگاه و عرضه كتاب هایشان در ویترین این فروشگاه اقدام كرده اند.

جلیسه ادامه داد: پیش بینی می كنیم همه ناشران فعال كشور كه حدود 5 هزار ناشر است در این فروشگاه حضور یابند. در حال حاضر هم تعداد كتاب های عرضه شده در این فروشگاه 50 هزار عنوان است كه پیش بینی می كنیم به 100 هزار عنوان هم برسد.

وی همچنین با اشاره به مشكل توزیع كتاب در كشور گفت: البته در برنامه ریزی ما حضور كتابفروشان هم در این فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته شده كه در فاز بعدی انجام خواهد شد.

مدیرعامل خانه كتاب اظهار داشت: در این فروشگاه شركت پست به دلیل انتقال كتاب از فروشگاه به مقصد نقش مهمی خواهد داشت؛ در واقع این فروشگاه سه ضلع دارد كه یك ضلع آن پست، یك ضلع خانه كتاب و یك ضلع دیگر ناشران و كتابفروشان هستند.

غلامی جلیسه ابراز امیدواری كرد كه شركت پست با همكاری در این فروشگاه و ارائه تسهیلات و تخفیف بتواند نقش موثری در چرخه اقتصاد نشر كشور داشته باشد.

در این جلسه همچنین مدیر عامل شركت پست جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این شركت برای تاثیرگذاری مثبت در ترویج كتابخوانی خبر داد و اظهار داشت: شركت پست جمهوری اسلامی ایران حاضر است در صورت همكاری نهادهای دیگر بخش زیادی از هزینه های ارسال را كم كند تا رغبت بیشتری برای خرید اینترنتی كتاب ایجاد شود.

مهری، مشكل توزیع كتاب در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر هزینه ارسال كمتر شود، درخواست كتاب هم بیشتر می شود و تا حد زیادی می توان از این طریق مشكل توزیع كتاب را مرتفع كرد.

وی با استقبال از طرح راه اندازی بزرگترین فروشگاه اینترنتی كتاب در ایران گفت: این طرح بسیار مطلوب و مناسب است و شركت پست با همكاری در این طرح و طرح های اینچنینی كه به گسترش كتابخوانی كمك كند احساس می كند كار مفیدی انجام داده و به تحول مثبت كشور كمك كرده است.

مدیر عامل شركت پست بر برنامه ریزی و انجام تبلیغات گسترده برای این فروشگاه تاكید كرد و گفت: شركت پست هم در تبلیغات این فروشگاه حاضر به همكاری است و آمادگی خود را برای اطلاع رسانی و تبلیغ این فروشگاه اعلام می كنیم.

مهری ادامه داد: شركت پست آمادگی دارد بسته های تبلیغی این فروشگاه در همه دفاتر پستی روستاهای كشور و نیز دفاتر ITC توزیع و عرضه شود.

وی در این جلسه همچنین برای ارائه تخفیف ویژه در هزینه های سامانه گیت وِی به ناشران حاضر در این فروشگاه قول مساعد داد و گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن این فروشگاه، شركت پست حاضر به همكاری بیشتر خواهد بود.

فراهنگ **9187**1601**
۰ نفر