۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81623117
T T
۰ نفر
بلاتكليفي 2 هزار و 500 واحد مسكن مهر در خراسان شمالي

بجنورد - ايرنا - مدير مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي گفت: 2هزار و 500 واحد مسكن مهر استان همچنان در بلاتكليفي به سر مي برند.

علي فخراني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بلاتكليفي اين واحدها را ناشي از مشكلاتي چون عقب نشيني شركت هاي تعاوني مسكن مهر استان از ادامه ساخت و نبود اعتبار مورد نياز براي ساخت و تكميل واحدها عنوان كرد.

وي اظهار كرد: در شرايط فعلي اداره كل راه و شهرسازي استان در نظر دارد تا اين واحدها را كه هزينه هايي نيز براي اجراي آن از سوي متقاضيان انجام شده، در قالب طرح هاي مشاركتي به انبوه سازان واگذار كند.

به گفته وي در صورت واگذاري، اين واحدها براساس شرايط وزارت راه و شهرسازي به متقاضيان واجد شرايط داده مي شود.

مدير مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي از افزوده شدن ماليات بر ارزش افزوده براي قيمت تمام شده واحدهاي مسكن مهر خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح از سوي سازمان امور مالياتي به هر واحد مسكوني حدود 20 ميليون ريال ماليات تعلق مي گيرد.

فخراني افزود: اضافه شدن ماليات بر ارزش افزوده به واحدهاي مسكوني مهر باعث افزايش قيمت تمام شده اين واحدها و سنگين شدن بار مالي متقاضياني شده است كه در پرداخت سهم آورده نيز با مشكل مواجه بودند.

به گفته وي ماليات بر ارزش افزوده براي آن دسته از واحدهاي مسكوني مهر دريافت مي شود كه سند قطعي براي آنها صادر نشده باشد.



* بسته شدن پرونده مسكن مهر تا سال 95

مدير مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي از بسته شدن پرونده تمام واحدهاي مسكوني مهر در اين منطقه تا سال 95 خبر داد.

فخراني افزود: اكنون در اين استان بدون احتساب واحدهاي مسكوني مهر بلاتكليف، حدود هفت هزار و 500 مسكن مهر در دست ساخت قرار دارد كه به زودي حدود پنج هزار واحد مسكوني از آن تحويل متقاضيان مي شود.

به گفته وي 2 هزار و 500 واحد مسكوني باقي مانده تا پايان امسال تكميل و در اوايل سال 95 به متقاضيان ثبت نامي واگذار مي شود.

وي افزود: بيشترين واحد مسكوني مهر در استان مربوط به شهر بجنورد و در منطقه گلستان شهر است كه با راه اندازي شهرداري گلستان شهر و هزينه كرد 450 ميليارد ريالي راه و شهرسازي براي تامين زيرساخت در اين شهر جديد، مديريت آن به شهرداري واگذار شد.

وي اظهار كرد: با واگذاري رسمي مديريت گلستان شهر به عنوان شهر جديد در شهرستان بجنورد مركز خراسان شمالي تمام فعاليت هاي زيرساختي شهري و مديريتي بر عهده شهرداري گلستان شهر قرار دارد.

در استان خراسان شمالي از آغاز ساخت مسكن مهر، حدود 15 هزار واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار خانوار در دست ساخت قرار گرفته كه نيمي از اين واحدها در دولت قبل واگذار و بقيه نيز به زودي تعيين تكليف مي شود.

بر اساس آمار سال 90 تعداد واحدهاي مورد نياز در شهرهاي استان خراسان شمالي حدود 30 هزار واحد با احتساب نرخ رشد جمعيتي 1.2 برآورد شده بود كه تاكنون بيش از اين ميزان ساخت و ساز در استان انجام شده است.

ركود حوزه مسكن پارسال موجب كاهش ساخت و ساز واحدهاي مسكوني در اين استان 867هزار نفري به كمتر از 50 درصد شد.

6982/ 6042/ 2025
۰ نفر