۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81623397
T T
۰ نفر
دادستان شيراز: بهره برداري از يك معدن براي حمايت از خانواده زندانيان نهايي شد

شيراز- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شيراز گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با مجوز اخذ شده براي اعطاي امتياز بهره برداري از يك معدن شن و ماسه براي حمايت از خانواده زندانيان موافقت كرد و اين موضوع نهايي شد.

به گزارش ايرنا، اين خبر را طهماسب يزدانيان سه شنبه در جشن نسيم مهر به مناسبت پنجم خرداد روز حمايت از خانواده زندانيان در شيراز اعلام كرد.

نخستين بار استاندار فارس 19 خرداد 93 در حاشيه جشن نسيم مهر شيراز گفته بود: در راستاي كمك به خانواده زندانيان، بهره برداري از يك معدن سنگ را به انجمن حمايت از خانواده هاي زندانيان اين استان سپرده ايم.

سيد محمد احمدي افزود: انتظار مي رود با اين اقدام، درآمد بسيار زيادي براي حمايت از خانواده هاي زندانيان استان فارس در اختيار اين انجمن قرار گيرد.



** 70 درصد زندانيان فارس بيكار بوده اند

دادستان عمومي و انقلاب شيراز همچنين با بيان اين كه ميانگين سن زندانيان استان فارس بين 30 تا 35 سال است، گفـت: 70 درصد زندانيان استان قبل از زنداني شدن بيكار و فاقد شغل بوده اند.

يزدانيان اظهار كرد: 60 درصد زندانيان استان متاهل هستند كه نشان دهنده آن است كه مشكلات ناشي از نبود سرپرست خانواده گريبانگير اين خانواده ها است و از اين رو، همه دستگاه ها وظيفه دارند در راستاي كم كردن مشكلات آنها گام بردارند.

رييس هيات مديره انجمن حمايت از خانواده زندانيان شيراز گفت: اين انجمن غيرانتفاعي و خيريه از سال 1320 با هدف كمك به خانواده زندانيان در شيراز شكل گرفته است و تاكنون از حمايت هاي خيرين در اين مسير برخوردار شده است.

وي از پرداخت مستمري، كمك هزينه آموزشي، عيدي، كمك هزينه خريد مايحتاج در بند نسوان، معرفي خانواده ها براي اخذ وام به كميته امداد و بهره گيري از خدمات درماني به عنوان بخشي از ماموريت ها و فعاليت هاي انجمن حمايت از خانواده زندانيان شيراز ياد كرد.

يزدانيان گفت: اين انجمن از طريق ستاد ديه استان و جلب رضايت شاكيان پرونده ها، زمينه آزادي 101 نفر زنداني را در يكسال گذشته فراهم كرد و به تنهايي نيز با كمك 400 ميليون ريالي خيرين موجب آزادي 13 نفر ديگر از زندانيان شد.

به گفته وي ،انجمن حمايت از خانواده زندانيان شيراز در حال حاضر از محل آموزشگاه پايه يكم، شهرك آزمايش رانندگي پايه يكم، طرح متادون درماني در زندان، مزايده مستغلات و كيوسك هاي مستقر در كنار مراجع قضايي درآمد ثابت دارد و از اين رو، حمايت خيرين براي گسترده شدن چتر حمايت از خانواده زندانيان ضروري است.



** پوشش هفت هزار نفري انجمن حمايت از خانواده زندانيان شيراز

مديرعامل انجمن حمايت از خانواده هاي زندانيان شيراز نيز در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: بيش از هفت هزار خانواده زندانيان استان تحت پوشش خدمات اين انجمن هستند.

محمود قرباني اظهار كرد: حدود شش و نيم ميليارد ريال در يكسال گذشته به عنوان مستمري به حدود 800 خانواده زندانيان كه وضعيت دشوار مالي دارند و درآمد ديگري جز كمك هاي انجمن و خيرين ندارند پرداخت شده است.

وي با دعوت از خيرين و افراد نيك انديش براي حمايت از خانواده هاي زندانيان در راستاي پيشگيري از دچار شدن اين خانواده ها به آسيب ها و مسايل اجتماعي، گفت: خانواده هاي زندانيان همچنين از خدماتي همچون كمك هزينه تحصيلي، درماني و مايحتاج زندگي و ... بهره مند مي شوند.

پنجم خردادماه به نام روز نسيم مهر و حمايت از خانواده زندانيان نامگذاري شده است.

به گفته رييس كل دادگستري استان فارس، حدود 16 هزار و 700 نفر در مقطع كنوني در زندان هاي اين استان حبس هستند. ك/2

2027/ 5054/ 6075
۰ نفر