۵ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۲۰
کد خبر: 81623827
T T
۰ نفر

دو سينما در استان اصفهان آماده بهره برداري شد

۵ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۲۰
کد خبر: 81623827
دو سينما در استان اصفهان آماده بهره برداري شد

اصفهان-ايرنا- دو طرح فرهنگي با عنوان پرديس سينمايي فرهنگ فولادشهر و پرديس بهار گز و برخوار آماده بهره برداري است.

به گزارش ايرنا، رئيس حوزه هنري استان اصفهان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اين دو طرح روز پنجشنبه با حضور مسئولين استان به بهره برداري مي رسد.

سيد مهدي سيدين نيا با اشاره به اينكه دو سينماي ياد شده از نظر امكانات و تجهيزات ديجيتالي در بين چهار سينماي برتر كشور قرار دارند، افزود: با همدلي و همكاري شهرداري هاي فولاد شهر و گز و برخوار توانستيم اين دو پروژه را به نحو مطلوب تكميل كنيم.

وي گفت : پرديس سينمايي فرهنگ فولادشهر داراي سه سالن سينما ،سالن اصلي با ظرفيت 300 صندلي با قابليت آمفي تئاتر و مجهز به سيستم صوتي ديجيتال و سالن دوم داراي 160 صندلي و سالن سوم سينماي پنج بعدي با ظزفيت 12 نفر است.

سيدين نيا ادامه داد : اين مجموعه داراي يك سوئيت ، تالار گالري و سالن كنفرانس و دو اتاق فرمان بدون حضور متصدي با سه هزار و دويست متر زير بنا است .

وي در بازديد از پرديس سينمايي بهار گز و برخوار توضيح داد : اين مجموعه چند منظوره با گنجايش 300 نفر و قابليت نمايش تئاتر و سيستم صوتي دالبي ديجيتال داراي سالن سينماي پنج بعدي ، تالار گالري، 9 كلاس با فضاي آموزشي در زمينه هنر، يك سوئيت و دو رستوران و كافي شاپ است.

رييس حوزه هنري استان با اشاره به اينكه در حدفاصل سينما سپاهان تا شمال اصفهان و شاهين شهر تا قبل از اين هيچ پروژه سينمايي وجود نداشت، افزود: مجموعه فرهنگي هنري بهارگز مي تواند شمال اصفهان را پوشش دهد.

وي ادامه داد : امكان پخش همزمان فيلم ها با تهران و اختصاص سانس هاي اختصاصي به فيلم هاي هنر و تجربه كه در طول سال فرصت پخش آن ها فراهم نشده است از ديگردستاورد هاي اين دو مجموعه خواهد بود.

سيدين نيا افزود : هزينه اتمام اين پروژه از محل فروش يك قطعه زمين در مالكيت حوزه هنري استان اصفهان تامين شده است.

رييس حوزه هنري اصفهان با بيان اينكه سرمايه گذاري در بخش فرهنگ و هنر هزينه نيست، خواستار توجه بيشتر مسئولين به اين بخش و سرمايه گذاري هرچه بيشتر بخش خصوصي و مشاركت همه جانبه مردم در حمايت و حراست از فرهنگ، هنر و ادب استان اصفهان با پيشينه و غناي فرهنگي و هنري شد.

پ/ ا/ 2093