۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81624778
T T
۰ نفر
معاون وزير كشور روند ساخت برجهاي دوقلوي شهركرد را مطلوب ارزيابي كرد

شهركرد- ايرنا- معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزارت كشور روند عمليات اجرايي طرح برجهاي دوقلوي شهركرد را مطلوب ارزيابي كرد.

به گزارش ايرنا، هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در ديدار از طرح برج دوقلوي شهركرد گفت: پيشرفت مطلوب اين طرح نشان دهنده مديريت مناسب و اجراي طرح بر اساس زمانبندي است.

وي تصريح كرد: توسعه امور شهري و كارآمديهاي مديريت شهري با مشاركت مردم موفق خواهد شد.

به گفته وي، پروژه برجهاي دوقلوي شهرداري شهركرد سمبل و نماد توسعه استان و نگرش كلان و استراتژيك مديريت شهري شهركرد به تقويت نقش و جايگاه اقتصادي شهر در عرصه هاي ملي و منطقه اي است.

شهردار شهركرد نيز در گزارشي از روند اجراي اين طرح، عمق حفاري انجام شده براي اين طرح را 26 متر، ميزان خاكبرداري طرح را 132 هزارمترمكعب و پايدارسازي سازه را هفت هزار و 500 متر مكعب عنوان كرد.

نورالله غلاميان دهكردي با بيان اينكه اين طرح هم اينك 23 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، افزود: سازه اسكلت فلزي اين طرح عمراني با وزن 11 هزار تن در حال آماده سازي براي نصب است.

وي ادامه داد: براي انجام عمليات خاكبرداري و پايدارسازي بدنه برج هاي دوقلو 32 ميليارد ريال هزينه شده است.

شهردار شهركرد با بيان اينكه اين پروژه در زميني به مساحت حدود شش هزار مترمربع و هر برج در 26 طبقه احداث مي شود، اضافه كرد: واحدهاي تجاري، خدماتي، درماني، اداري، رفاهي و تفريحي از بخشهاي پيش بيني شده در اين پروژه است.

غلاميان گفت: يكي از مهمترين نيازهاي اين طرح با توجه به موقعيت آن ايجاد پاركينگ است كه در شش طبقه در زيرزمين اين مجموعه و در شعاع اطراف آن، در مجموع 800 واحد پاركينگ، ايجاد مي شود.

وي گفت: هزينه ساخت برجهاي دوقلوي شهركرد حدود سه هزار ميليارد ريال برآورد شده است.

غلاميان تصريح كرد: براي اجراي طرح برجهاي دوقلوي شهركرد، حدود 400 ميليارد ريال اوراق مشاركت از سوي مردم خريداري شده است.

وي اظهار داشت: اين طرح عمراني نيازمند مشاركت مردمي و سرمايه گذاري است و با اجراي آن فضاي سرمايه گذاري در شهر ايجاد مي شود.

به گزارش ايرنا، پروژه برجهاي دوقلو شهركرد در ضلع شمال غربي ميدان بسيج شهركرد احداث مي شود.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور روز چهارشنبه در جريان سفر به چهارمحال و بختياري از طرحهاي عمراني شهرداري شهركرد ديدن كرد.

شهركرد مركز چهارمحال و بختياري حدود 170 هزار نفر جمعيت دارد.

7361/6014/