۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۷
کد خبر: 81624884
T T
۰ نفر
مردم سيستان تا پايان خرداد منتظر نهايي شدن منطقه آزاد هستند

زابل- ايرنا- امام جمعه زابل گفت: مردم پنج شهرستان زابل، هامون، هيرمند، زهك و نيمروز بي صبرانه منتظر نهايي شدن وضعيت منطقه آزاد تجاري سيستان تا پايان خردادماه جاري هستند و براي تحقق آن روز شماري مي كنند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام علي اكبر كيخا روز چهارشنبه در نشست ماهانه با اصحاب رسانه با اشاره به سفر اخير استاندار سيستان و بلوچستان و هيات همراه به منطقه سيستان گفت: استاندار در اين سفر قول تعيين تكليف منطقه آزاد تجاري سيستان تا پايان خرداد را دادند كه مردم بي صبرانه منتظر تحقق آن هستند.

وي افزود: وجود رسانه هاي پويا در هر منطقه باعث پيشرفت خواهد شد زيرا كم كاري برخي مسوولان زير ذره بين تيز و دقيق رسانه ها قرار مي گيرد.

خطيب جمعه زابل اظهار داشت: با توجه به خشكسالي پياپي در منطقه سيستان دولت بايد يارانه ويژه و اعتبارات خاصي را براي ماندگاري مردم در منطقه اختصاص دهد كه اگر مرز خالي از سكنه شود مشكلات بسيار جدي دامنگير كشور مي شود.

وي با اشاره به انتقال آب از چاه نيمه هاي سيستان به زاهدان پيشنهاد كرد: درصدي از سود اين آب تا زمان تكميل طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هكتار از زمين هاي زراعي به مردم سيستان اختصاص داده شود.

حجت الاسلام كيخا ارتباط مديران و مسوولان با اصحاب رسانه را يكي از راههاي موفقيت عنوان كرد و اظهار داشت: تربيون نماز جمعه مكاني براي فرياد عاقلانه و طرح مطالبات به حق مردم سيستان است و تا زماني كه اين مطالبات محقق نشود تكرار خواهد شد.

وي با اشاره به سفر معاون امنيتي انتظامي استاندار سيستان و بلوچستان در چند ماه گذشته و قول مساعد براي اجراي طرح تجارت مرزي تصريح كرد: معاون استاندار در آن سفر در ديدار با بنده قول مساعد داد تا 10 روز آينده طرح تجارت چمداني در مرز راه اندازي مي شود كه متاسفانه پس از گذشت چند ماه هنوز اين طرح راه اندازي نشده است.

خطيب جمعه زابل تاكيد كرد: از مسوولان انتظار مي رود وعده هاي غيرقابل تحقق ندهند.

7317/6081