۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۶
کد خبر: 81628156
T T
۰ نفر
ارتش نيجريه حمله بوكوحرام به مايدوگوري را دفع كرد

تهران – ايرنا – مقام هاي ارتش نيجريه امروز (شنبه) از دفع حمله گروه تروريستي بوكوحرام به شهر مهم مايدوگوري مركز ايالت بورنو خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، حمله گروه تروريستي بوكوحرام به شهر مايدوگوري يك روز پس از تحليف محمد بوهاري رييس جمهوري جديد نيجريه صورت گرفت. وي وعده داده است كه با تقويت فرماندهي ارتش در مايدوگوري مبارزه با بوكوحرام را تشديد كند.

بر اساس اين گزارش، ساكنان شهر مايدوگوري از شنيده شدن صداي شليك بي وقفه آر پي جي در نيمه شب گذشته خبر دادند.

به گفته شاهدان، صدها عضو بوكوحرام قصد پيشروي و اشغال اين شهر را داشتند. مايدوگوري صدها هزار آواره را از ديگر نقاط ايالت بورنو در خود جاي داده است.

شاهدان از اصابت برخي از اين راكت هاي آر پي جي به مناطق مسكوني خبر دادند. هنوز آمار تلفات احتمالي اين حمله منتشر نشده است.

سه تن از مقام هاي امنيتي مايدوگوري ضمن تاييد حمله مذكور اعلام كردند كه اين حمله با واكنش ارتش نيجريه خنثي شد.

اين مقام ها كه خواستند نامشان ذكر نشود تصريح كردند كه شهر به صورت كامل در كنترل ارتش است و در حال حاضر هيچ تهديدي وجود ندارد.

ساكنان محلي و خبرنگار اين خبرگزاري نيز گزارش دادند كه صداي شليك آر پي جي و تيراندازي خاموش شده است.

كارشناسان بعيد مي دانند كه گروه تكفيري بوكوحرام در حال حاضر توان اشغال مايدوگوري را داشته باشد اما آن ها معتقدند كه اجراي حملات گسترده از سوي اين گروه تروريستي مي تواند براي غيرنظاميان ساكن آن فاجعه آميز باشد.

به دنبال عمليات وسيع ارتش نيجريه با پشتيباني نيجر، كامرون و چاد در ماه فوريه (بهمن/اسفند) تروريست هاي بوكوحرام از مواضع خود در چندين منطقه از ايالت بورنو عقب نشيني كردند. هرچند، شواهدي دال بر تجديد قواي اين گروه در مناطق هم مرز با كامرون مشاهده شده است.

بوهاري روز جمعه در مراسم تحليفش وعده داد كه نبرد عليه بوكوحرام را تشديد خواهد كرد. وي تاكيد كرد كه مركز فرماندهي اين عمليات را از ابوجا (پايتخت) به مايدوگوري تغيير خواهد داد.

بوهاري همچنين گفته است مبارزه با بوكوحرام را در راس برنامه هاي دولتش قرار مي دهد.

عملكرد گودلاك جاناتان سلف بوهاري در مقابله با بوكوحرام به شدت مورد انتقاد قرار دارد. از زمان آغاز حملات بوكوحرام به نيجريه در سال 2009، بيش از 15 هزار نفر كشته و يك و نيم ميليون نفر ديگر آواره شده اند

خاورم**9156**1010