۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۴
کد خبر: 81633192
T T
۰ نفر

دیشب ایران اسلامی غرق در شادی و سرور بود

۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۴
کد خبر: 81633192
دیشب ایران اسلامی غرق در شادی و سرور بود

استانها - ایرنا - همزمـان با سالروز منجی عالم بشریت میلاد قائم آل محمد (عج) ، سه شنبه شب سراسر ایران اسلامی با برگزاری مراسم جشن و آیین های احیای نیمه شعبان غرق در شادی و سرور بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ؛ منتظِران ظهور كه از آغاز شعبان المعظم با چراغانی و آذین بندی میادین ، خیابان ها و معابر برای بزرگداشت این روز بزرگ لحظه شماری می كردند در شب نیمه شعبان از شادی و شعف سر از پای نمی شناختند و با برپایی مراسم جشن و سرور به محضر مبارك صاحب الزمان حضرت مهدی (عج) ابراز ارادت كردند.

شیفتگان حضرت مهدی (عج) با خواندن مناجات شعبانیه و دیگر دعاها و زیارات سفارش شده برای این روز مبارك از جمله زیارت آل یاسین ، زیارت امام زمان (عج) ، نماز امام زمان و دعاهای عهد و فرج ، به درگاه حضرت احدی تضرع و زاری كردند و تعجیل ظهور حضرت ولی عصر (عج) را از خداوند منان مسئلت كردند .

اجرای مولودی ، تواشیح ، پخش شیرینی و شربت بین مردم ، چراغانی معابر و مساجد ودیگر مكان های مذهبی و دادن هدیه به افرادی كه نامشان مهدی و مهدیه است، از دیگر برنامه ها و رسوم شادی آفرین جشن نیمه شعبان است.

در خیابان ها و دیگر معابر عمومی نیز ایستگاه های صلواتی برپا شده است و از شب گذشته شیرینی و شربت میان مردم توزیع می شود .

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر كشور ؛ همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) آیین های جشن در مساجد و حسینیه های سراسر كشور در حال برگزاری است و دوست داران آن حضرت با مولودی خوانی این روز عزیز را گرامی می دارند و برای تعجیل در ظهور حضرتش دست دعا به سوی آسمان بلند می كنند .

-- حرم مطهر رضوی در شب خجسته میلاد منجی عالم بشریت غرق در نور و سرور است

مشهد – ایرنا – همزمان با شب نیمه شعبان المعظم و خجسته میلاد منجی عالم بشریت؛ مهدی موعود (عج) حرم مطهر رضوی غرق در نور و سرور است و تلالو انوار قدسی بر فضای اماكن متبركه نشسته و بوی مشك و عودی كه از صحن و سرای حرم به مشام می رسد روح و جان را صیقل می دهد.

به گزارش ایرنا، همه رواق ها و صحن های حرم مطهر رضوی در این شب عزیز مملو از زائران و مجاورانی است كه مهمان حضرت رضا (ع) شده اند تا میلاد فرزند بزرگوارشان و منجی عالم بشریت را به ساحت مقدس ایشان تبریك و تهنیت عرض كنند.

از هر رواق صدای مدیحه سرایی ذاكران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به گوش می رسد كه در حمد و ثنای پروردگار و بیان فضایل مهدی موعود (عج) و خصایص پیروان واقعی آن حضرت سخن می گویند.

-- شهر عش آل محمد(ص) یكپارچه در شب میلاد منجی عالم بشریت غرق در نور و سرور است

قم - ایرنا - قم شهر عش آل محمد(ص)، حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مسجد مقدس جمكران میعادگاه عاشقان و دلدادگان یوسف زهرا(س) حضرت مهدی موعود در شب میلاد خجسته و با بركت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) یكپارچه غرق در جشن و نور و سرور است.

به گزارش ایرنا، منتظران آن حضرت با آذین بندی و چراغانی خیابان ها و سردرب منازل و حضور در خیابان ها ، مساجد و اماكن مذهبی با توزیع نذری، شربت و شیرینی جشن باشكوهی را در محلات و مناطق مختلف قم بر پا كرده انند.

حضور چشمگیر شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه جوانان و نوجوانان برای برپایی جشن و سرور میلاد امام زمان در جای جای شهر قم و مسجد مقدس جمكران قابل توجه است.

شهر مقدس قم در شب میلاد دوازدهمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت حضرت مهدی موعود(عج) حال و هوای ویژه ای به خود گرفت و مراسم جشن و سرور در حرم مطهر كریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمكران، مساجد و تكایا و دیگر اماكن متبركه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد و همچنان هم در حال انجام است.

-- جزیره كیش در شب ولادت گل نرگس غرق سرورو شادمانی است

كیش - ایرنا - در شب نیمه شعبان میلاد گل نرگس ، منجی عالم بشریت و دوازدهمین پیشوای شیعیان جهان معابر و خیابان های كیش آذین بندی شده و این جزیره غرق سرور و شادمانی است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در نیمه ماه سراسر نور و معنویت شعبان المعظم، عاشقان و شیفتگان آل الله در كیش با آذین بندی و چراغانی كردن خیابان ها و معابر و همچنین برپایی آیین های جشن و سرور، میلاد مهدی صاحب الزمان (عج)، قائم آل محمد (ص) را گرامی داشتند .

منتظران ظهور مهدی موعود همچنین از اوایل ماه شعبان با چراغانی و آذین بندی میادین و خیابان ها اعیاد شعبانیه را نیز جشن گرفتند و برای رسیدن میلاد با سعادت منجی بشریت لحظه شماری می كنند .

-- ماه نیمه شعبان شادی البرزی ها را برانگیخت

كرج-ایرنا- دل های بی قرارهزاران عاشق و دلباخته گل نرجس درنیمه شعبان دیگر به شوق دیدارش به وجد آمد و ایران كوچك یعنی البرز را به شكرانه زاد روز میلاد مهدی موعود(ع ) لبریز از شور و شادی كرد.

به گزارش ایرنا، البرزی ها پس از دو هفته جشن و سرور به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، حضرت امام زین العابدین (ع) و حضرت علی اكبر (ع )، اینك در شب نیمه شعبان شادی و نشاط آنان به اوجخود رسیده است.

تمام كوچه ها و خیابان ها نورو سرور است و هركس به فراخورتوانش در خانه ، مغازه ، كوچه، خیابان و حتی خودروها شیرینی، شربت و انواع مواد غذایی پخش می كند و ارادات خود را به قائم آل محمد (عج) نشان می دهد.

-- جشن های خودجوش مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به میمنت نیمه شعبان

زاهدان- ایرنا- مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سال شب میلاد گلِ نرگسِ خاندان عصمت و طهارت حضرت مهدی موعود (عج) با برگزاری جشن های خودجوش و شادی و سرور عشق و ارادت شان را به منجی عالم بشریت نشان دادند.

قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از اوایل ماه پربركت شعبان به میمنت اعیاد شعبانیه با چراغانی و نصب پرچم ها و پارچه های رنگی در معابر عمومی و اماكن كسب و كار خود جشن های متعددی را تدارك دیدند.

با نزدیك شدن به نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) با تزیین خیابانها و معابر عمومی و گل آذین كردن مساجد و بوستانهای متعدد و برپایی ایستگاههای صلواتی و تدارك شربت و شیرینی، آماده برگزاری جشن شب نیمه شعبان شدند.

جشن های نیمه شعبان از عصر امروز سه شنبه در شهرستانهای زاهدان، زابل، هیرمند، زهك، نیمروز، هامون، میرجاوه، خاش، سراوان، ایرانشهر، دلگان، سرباز، نیكشهر، كنارك و چابهار و بخش های مختلف استان آغاز شد.

-- استان مركزی درسالروز ولادت امام زمان(عج) غرق در شادی و سروراست

اراك- ایرنا- نقاط مختلف استان مركزی روز چهارشنبه به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت با سعادت امام زمان(عج) غرق در شادی و سرور است.

به همین مناسبت مردم ولایتمدار شهرها و بخش های مختلف استان مركزی از روزهای قبل با آذین بندی خیابان ها، كوچه ها و میادین و نصب بیرق های سبز، برگزاری آیین های سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت را جشن گرفتند.

مردم ولایتمدار استان مركزی از شامگاه روز سه شنبه با پخش نقل، شیرینی و شربت در خیابان های این شهر و برگزاری آیین های وی‍ژه، این میلاد خجسته را گرامی داشتند.

مردم شهرستان اراك شب گذشته به صورتی گروهی در محله ها این شهر میلاد مسعود امام زمان(عج) را جشن گرفتند.

--جشن های نیمه شعبان در قزوین برگزار شد

قزوین- ایرنا- همزمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج)، مراسم جشن و آیین های احیای نیمه شعبان سه شنبه شب با حضور خیل عظیم مشتاقان و منتظران به این امام در قزوین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین های معنوی كه در مساجد و امامزاده های قزوین به ویژه حرم مطهر امامزاده حسین فرزند بلافصل امام رضا (ع) برگزار شد، ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت و منتظران عدالت گستر جهان با حضور گسترده خود، برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) دعای فرج را قرائت كردند.

در این آیین های با شكوه، دلباختگان مهدی فاطمه(ع) با اشك حسرت و قلبی منتظر برای دیدار آل طه، دست به دعا برداشته و برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا كردند.

سخنرانان این مراسم های معنوی كه در بقاع متبركه و اماكن مذهبی قزوین برگزار شد، به بحث پیرامون فلسفه غیبت، موضوع مهدویت، علائم و نشانه های ظهور، اوضاع پس از ظهور و جامعه مورد نظر امام زمان (عج) پرداختند.

گزارش خبرنگارایرنا از سطح شهر قزوین حاكی است، همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان، شهروندان قزوینی با آذین بندی خیابانها و چراغانی كردن معابر، برپایی طاق نصرت در خیابان های اصلی شهر، پخش شیرینی، شكلات و شربت و برگزاری مجالس جشن و شادمانی، این روز خجسته را گرامی داشتند.

-- همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت ، فارس غرق در نور و شادمانی است

شیراز - ایرنا -همزمان با نیمه شعبان و فرا رسیدن سالروز میلاد با بركت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) شیراز ، سومین حرم اهلبیت و دیگر شهرهای استان فارس با برگزاری مراسم جشن و مولودی غرق در نور و شادمانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حرم قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) به عنوان كانون اصلی برگزاری جشن های ولادت در حالی كه با پرچم های سبز و ریسه های نورانی مزین شده میزبان هزاران نفر از دوستداران خاندان نبوت و امامت است و صدها نفر از محبان اهلبیت دیشب و امروز در این آستان مقدس گرد آمدند .

در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شامگاه سه‌شنبه، بعد از نماز مغرب و عشا حجت‌الاسلام فرحزاد به سخنرانی پرداخت و در ادامه مولودی خوانی توسط مهدی سلحشور، سیدعباس انجوی و سیدرضا نریمانی برگزار شد.

تهرام/1484
۰ نفر