۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۹
کد خبر: 81634107
T T
۰ نفر
امام جمعه اراك: ايام ارتحال فرصتي براي انتقال انديشه هاي امام خميني (ره) به نسل جوان است

اراك- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان مركزي، مردم و مسوولان را به الگوگيري از صبر، استقامت و مجاهدت هاي امام راحل توصيه كرد و گفت: ايام ارتحال امام فرصتي براي انتقال انديشه هاي ناب امام خميني(ره)، رفتار، منش و ابعاد گوناگون زندگي آن شخصيت فرزانه به نسل جوان است.

به گزارش ايرنا آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي روز پنج شنبه در آيين بيست و ششمين سالگرد رحلت بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي در مصلي بيت المقدس اراك اظهار داشت: امام راحل با توكل بر خدا از سال 1342 نهضت مقدس خود را آغاز كرد و با وجود همه مشكلات، آزار و اذيت ها و تبعيد هيچگاه از هدف والاي خود فاصله نگرفت و از عنايت خداوند نااميد نشد كه بايد آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان در تمام مراحل زندگي امام را الگوي خويش قرار دهند.

وي ادامه داد: امام خميني(ره) در راستاي احياي اسلام ناب محمدي(ص) گام برداشت و در اين راه خطير از هيچ كوششي فروگذار نبود بنابراين امروز نيز اقشار مختلف مردم به خصوص جامعه روحانيت و اساتيد دانشگاه ها بايد اهداف والاي امام راحل را براي جوانان و نوجوانان تبيين كنند.

امام جمعه اراك اضافه كرد: هدف والا و شايسته امام راحل باعث ماندگاري ايشان در اذهان همه آزاديخواهان جهان شد چرا كه با وجود اينكه 26 سال از رحلت ايشان مي گذرد ، عاشقان و دوستداران آن رهبر فرزانه از نقاط مختلف جهان براي عرض ارادت به حرم مطهر ايشان مشرف مي شوند.

وي اظهار كرد: امام خميني (ره) در قرن اخير، هديه الهي براي جامعه بشريت بود و امروزه انديشه هاي تابناك آن امام بزرگوار در اكثر كشورهاي جهان ظهور پيدا كرده و بيداري اسلامي شكل گرفته در كشورهاي منطقه همه برگرفته از اهداف آن رهبر فرزانه است.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با بيان اينكه امروز آثار و بازتاب انديشه‎هاي امام خميني(ره) در ابعاد سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي در دنيا متبلور است، يادآور شد: امام خميني (ره) با تحقق انقلاب اسلامي ، دين اسلام را احيا و به دنيا عرضه كرد.

برگزاري مراسم گراميداشت ياد و خاطره امام خميني (ره) در خمين و اعزام 20 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان مركزي به حرم مطهر ايشان در تهران از ديگر برنامه هاي ستاد برگزاري بيست و ششمين سالگرد رحلت امام در استان مركزي بود.

امام خميني(ره) در روز بيستم جمادي الثاني 1320 هجري قمري مطابق با 30 شهريـور 1281 هجري شمسي در شهرستان خمين از توابع استان مركزي در خانواده اي اهل علـم متولد شد و در 14 خرداد سال 1368 در تهران رحلت كرد و به ملكوت اعلي پيوست.ك/2

3017/6013/1648
۰ نفر