تداوم راه امام راحل در تبعيت از رهبري و ولايت فقيه است

قزوين- ايرنا- رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان قزوين از امام خميني(ره) به عنوان يك حقيقت هميشه زنده در تاريخ ياد كرد و گفت: امروز تداوم راه امام راحل در تبعيت از مقام معظم رهبري و ولايت فقيه است.

به گزارش روز جمعه ايرنا،حجت الاسلام علي قابل در حاشيه مراسم بيست و ششمين سالگرد رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، به درك انديشمندانه بنيان گذار جمهوري اسلامي از مقتضيات زمان خود اشاره كرد و افزود: معمار كبير انقلاب داراي شخصيتي جهاني مي باشد و انديشه ايشان نياز هر انسان امروزي است.

وي، آرمان هاي امام خميني (ره) را با نيازهاي بشر امروزي منطبق دانست و اظهارداشت: هم اكنون راه و آرمان آن حضرت به دست توانمند خلف برحق وي، رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنان روبه جلو و در همان جهت، محكم و استوارو با صلابت در حال حركت است.

حجت الاسلام قابل، تشكيل حكومت اسلامي را بزرگترين دستاورد امام راحل خواند و گفت: انديشه هاي متعالي امام خميني (ره) به عنوان يكي از عوامل مهم تاثيرگذار در نشر و ماندگاري آرمان هاي انقلاب اسلامي و صدور دستاوردهاي آن به ساير نقاط جهان است.

وي خاطرنشان كرد: امروز با گذشت 26 سال از رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران افكار و انديشه هاي والاي ايشان به حقيقتي هميشه جاري در جهان بويژه در جوامع اسلامي تبديل و موجب تحولات شگرفي در جهان اسلام شده است.

وي خاطرنشان كرد: همه انقلاب ها و بيداري كشورهاي منطقه، ريشه در آرمان هاي انقلاب اسلامي امام راحل(ره) دارد.

اين مسوول، انديشه هاي امام خميني(ره) را موجب احياي فرهنگ و هويت ديني ملت ايران دانست و گفت: معمار كبير انقلاب با بينش الهي خود هويت و كرامت انساني را در جهان احيا كرد بنابراين موظفيم انديشه و افكار والاي ايشان را به نسل هاي آينده منتقل كنيم.

حجت الاسلام قابل،دشمن شناسي و دشمن ستيزي و شناخت دقيق اوضاع و شرايط زمانه خود را از مهمترين ويژگي هاي امام راحل برشمرد و گفت: شناخت توطئه قدرت هاي استكباري، ظلم ستيزي، استقلال خواهي و عدالت طلبي مهمترين پيام انقلاب از سوي امام راحل به مردم دنيا بود.

وي، ساده زيستي، قناعت، شجاعت، استقامت، توكل، عدالت محوري، بلندنظري، بينش الهي و كار و تلاش در راستاي انجام وظيفه نه براي كسب نتيجه را از ديگر ويژگيهاي بارز امام خميني (ره) برشمرد.

اين مسوول با اشاره به سالروز آغاز رهبري حضرت آيت الله خامنه اي، با بيان اينكه امروز نيز نعمت بزرگ رهبري را در اختيار داريم، گفت: مقام معظم رهبري در ميان مسلمانان منطقه و جهان به عنوان يك رهبر عالم و ژرف انديش كه پرچمدار عزت و سربلندي دنياي اسلام را در دست دارند،شناخته مي شوند كه از اين بابت بايد به خود بباليم.

7389/ 3013