۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۴۳
کد خبر: 81634966
T T
۰ نفر
رییس شورای شهر بوشهر: میدان میوه وتره بار آماده بهره برداری است

بوشهر - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: كار بهسازی میدان میوه و تره بار این بندر به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، عبدالخالق برزگرزاده روز شنبه درنشست هماهنگی برای راه اندازی میدان میوه و تره بار بوشهر افزود: نبود میدان میوه و تره بارهمیشه به عنوان یكی ازعوامل اصلی گرانی این كالا در بوشهر مطرح بوده و بارها نیز مردم و مسوولان بر ایجاد آن تاكید كرده اند و یكی از دغدغه های شورای چهارم نیز میدان میوه و تره بار است.

وی اضافه كرد: میدان میوه و تره بار بوشهر كه اعتبار زیادی برای آن سرمایه گذاری شده است، بلااستفاده مانده بود و با مصوبه شورا و تخصیص 10 میلیارد ریال و تلاش شهرداری بهسازی و آماده بهره برداری شد.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان این كه این میدان باید نقش بسیار موثری در تنظیم و كنترل قیمت میوه و تره بار در بوشهر داشته باشد اظهاركرد: حاضریم برای راه اندازی غرفه های این میدان با كمترین هزینه، اجاره غرفه اخذ شود اما كسانی برای غرفه داری در میدان میوه و تره بار بوشهر حضور داشته باشند كه قدرت رقابت فراهم كنند و ما بتوانیم تاثیر گذاری آن را بر بازار بوشهر ببینیم.

برزگرزاده ادامه داد: قیمت میوه وتره بار در بوشهر بالاتر از دیگر شهرهای همجوار است كه امیدواریم با افتتاح وبهره برداری از این میدان بتوانیم در كاهش قیمت میوه مصرفی شهروندان بوشهری سهیم باشیم.

وی از كسانی كه دارای رزومه قوی و سابقه و توانمندی در بخش میوه و تره بار هستند برای فعالیت دراین میدان دعوت كرد و گفت: در این ارتباط تسهیلات ویژه برای آنها در نظر گرفته می شود.

مدیركل دفتر هماهنگی و اقتصادی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: از اقدام های بسیار خوب شورا و شهرداری بهسازی میدان میوه و تره بار بوشهر است وامیدواریم با برنامه ریزی مناسب این میدان راه اندازی شود.

علی درویشی افزود: امیدواریم میدان میوه و تره بار بوشهر باتوجه به جمعیت شهر و خریدهایی كه مراكز نظامی و نفتی می توانند انجام دهند با استقبال بسیار خوبی روبرو شود.

وی اضافه كرد: با اعطای مشوق هایی برای غرفه داران می توانیم عرضه میوه و تره بار با قیمت مناسب بازار بوشهر را تنظیم و كنترل كنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: وجود میدان میوه و تره بار در بوشهر نیاز و ضرورت است زیرا هم اكنون در این شهر روزانه 100تن میوه و تره بار مصرف می شود و تعداد واحدهای میوه و تره بار آن نسبت به چهار سال قبل دو برابر شده است.

سید حسین حسینی محمدی افزود به طور قطع با این حجم مصرف میوه و تره بار در شهر بوشهر راه اندازی این میدان می تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد اما برای راه اندازی آن باید از كسانی استفاده كرد كه توانمند بوده و سابقه كاری قوی در این زمینه داشته باشند.

وی خواستار مشوق هایی برای جذب افراد توانمند دراین زمینه شد.

غلامعلی میگلی نژاد شهردار بوشهر نیز با بیان این كه 10 سال از احداث میدان میوه و تره بار بوشهر می گذرد گفت: شهرداری برای ارایه هرگونه مشوق برای راه اندازی این میدان آمادگی دارد. ك/2

6043