۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81636470
T T
۰ نفر

تمايل نانوايان صنعتي سميرم به سنتي شدن

۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81636470
تمايل نانوايان صنعتي سميرم به سنتي شدن

سميرم، اصفهان- ايرنا- رييس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سميرم گفت: به دليل استقبال مردم از نانهاي سنتي، شاهد مراجعه نانوايان صنعتي براي تغيير روش پخت به سنتي هستيم.

اردشير نوابي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 87 واحد نانوايي در اين شهرستان در دو بخش صنعتي و سنتي نان مي پزند.

وي بيان كرد: سياست دولت به سوي پخت صنعتي است ولي با توجه به برابري تعداد نانوايي هاي صنعتي و سنتي و استقبال مردم از نان هاي سنتي، مراجعه نانوايان صنعتي براي تغيير روش پخت را شاهد هستيم.

وي همچنين از توزيع ماهانه 500 تن آرد بين نانوايي هاي سميرم خبر داد.

به گفته اين مسوول، توزيع 40 تن آرد مخصوص پخت خانگي، روستايي و عشاير نيز در دستور كار است كه با نظارت جدي براي رسيدن آن به دست مصرف كننده مشخص شده توزيع مي شود.

نوابي با اشاره به وجود بيش از سه هزار و 600 واحد صنفي در شهرستان سميرم تصريح كرد: از ابتداي سال تاكنون يكهزار و 250 نوبت از واحدهاي صنفي شهرستان بازرسي شده است.

رييس اداره صنعت، معدن و تجارت سميرم ادامه داد: در اين بازرسي‌ها بيش از 25 مورد تخلف شناسايي شد كه بيشتر مربوط به عدم درج قيمت و گران فروشي است.

نوابي خاطر نشان كرد: پرونده متخلفان واحدهاي صنفي براي بررسي و اخذ جزاي نقدي به اداره تعزيرات حكومتي شهرستان سميرم ارجاع خواهد شد.

وي افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان بازرسي هاي خود را به منظور دفاع از حقوق مصرف كنندگان افزايش مي دهد كه اين برنامه تا پايان ماه مبارك ادامه دارد.

وي تصريح كرد: بازرسان در دو نوبت صبح و عصر از واحد هاي صنفي بازديد مي كنند و در صورت مشاهده تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد خواهند كرد.

نوابي تصريح كرد: مردم و مصرف كنندگان مي توانند با شماره 124 تماس بگيرند و گزارش تخلفات را به بازرسان اعلام كنند.

شهرستان سميرم با افزون بر 100هزار جمعيت در 160كيلومتري جنوب اصفهان واقع شده است.

7147/ت/ 6508