۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81636870
T T
۰ نفر

وزیر علوم: كنگره شهدای دانشجو دایمی می شود

۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81636870
وزیر علوم: كنگره شهدای دانشجو دایمی می شود

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین كنگره ملی شهدای دانشجو گفت: امیدواریم این كنگره دایمی شده و به صورت استانی، منطقه ای و ملی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد فرهادی روز یكشنبه در آیین تجلیل از دست اندركاران نخستین كنگره ملی شهدای دانشجو و خادمان راهیان نور اظهار كرد: یكی از اساسی ترین نیازهای كنونی كشور جهاد در عرصه های مختلف برای پیشرفت است و جهاد علمی و رسیدن به تكنولوژی و تولیدات داخلی جز مهمترین آن ها محسوب می شود.

وی افزود: به طور حتم داشتن نیروهای جوان و دانشجویان مومن و معتقد می تواند در جهاد علمی و پیشرفت كشورمان مثمر ثمر باشد.

نخستین كنگره شهدای دانشجو اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

فرهادی با تاكید بر اینكه باید الگوهایی را به نسل جوان و دانشگاهی كشورمان را معرفی كنیم ، خاطرنشان كرد: برگزاری برنامه هایی از جمله كنگره شهدای دانشجو و اردوهای راهیان نور می تواند به معرفی رشادت های شهدا و ایثارگران و نقش آن ها در دفاع مقدس كمك كند.

وزیر علوم تصریح كرد: باید برگزاری اردوهای راهیان نور جدی تر گرفته شود و دانشگاه ها نیز در این زمینه همراهی و همكاری مناسب تری داشته باشند.

در این مراسم كه در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد مسئولان ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی و مازندران به ترتیب به نمایندگی از نواحی بسیج دانشجویی در برگزاری كنگره شهدای دانشجو و اردوی راهیان نور تجلیل شدند.

همچنین سرپرستان دانشگاه های ایلام و اصفهان به ترتیب به نمایندگی از روسای دانشگاه های برگزیده در اردوی راهیان نور و گنگره شهدای دانشجو مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم از تلاش های محمد ودود حیدری رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی نیز قدردانی شد.

فراهنگ ** 7537 ** د . ت** 1601**
۰ نفر