۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲
کد خبر: 81639518
T T
۰ نفر
ظرفیت حمل ناوگان كشتیرانی دریای خزر به 96 هزار تن رسیده است

انزلی - ایرنا - مدیرعامل شركت كشتیرانی دریای خزر گفت : این شركت در موقعیت خاص كشور با افزایش تعداد كشتی ها به 24 فروند ، ظرفیت حمل ناوگان خود را به 96 هزار تن كالا رسانده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اكبر غنجی روز سه شنبه در نشست مجمع عمومی این شركت در بندر انزلی، اهم فعالیت های شركت كشتیرانی دریای خزر در سال گذشته را ارتقاء و تثبیت موقعیت بین المللی و فرامنطقه ای شركت در حوزه دریای خزر ، تجهیز و فعالسازی بندر سالیانكا در آستراخان روسیه ، تلاش برای دوسر بار نمودن كشتی ها جهت حداكثر استفاده بهینه از ظرفیت حمل شناورهای ملكی در راستای كاهش هزینه های عملیاتی كشتی ها عنوان كرد .

وی به بهره وری 25 برابری از ظرفیت حمل ناوگان كشتی های ملكی در سال گذشته و حمل بی سابقه بیش از دو میلیون و 130 هزار تن انواع كالا در بخش های واردات ، صادرات و ترانزیت بعنوان دیگر فعالیتهای شاخص این شركت اشاره نمود .

غنجی در ادامه خرید دو فروند كشتی ، توسعه فعالیت بازاریابی و افزایش سهم تناژ حمل محموله های صادراتی و ترانزیتی ، فعالسازی و توسعه و تجهیز بندر خارجی ، ساخت سیلو در انزلی و انبار سرپوشیده در منطقه آزاد انزلی ، بارگیری مناسب كالا به صورت وزنی و حجمی ، بهره برداری بهینه از ظرفیت حمل ناوگان، دوسر بار نمودن كشتی ها، ورود به بازارهای جدید ، ارتقاء سیستم مالی را از جمله برنامه های بلند مدت شركت كشتیرانی دریای خزر عنوان كرد .

وی حوزه فعالیت كشتیرانی دریای خزر را دریای خزر ، كانال ولگا ، دریای سیاه و تمامی مبادی حمل به مقاصد این حوزه از طریق حمل سراسری ، حمل ترانزیت و حمل مركب بیان كرد .

غنجی اضافه كرد : شركت در بنادر داخلی انزلی ، نوشهر ، امیرآباد ، فریدونكنار و آستارا و همچنین بنادر خارجی ، آستاراخان در روسیه ، ماخاچ كالا در داغستان روسیه ، اكتائو قزاقستانف باكو آذربایجان ، تركمن باشی جمهوری تركمنستان و بنادر حوزه دریای سیاه فعالیت دارد .

مدیرعامل كشتیرانی دریای خزر با اشاره به سرمایه 540 میلیارد ریالی این شركت گفت : افزایش كل حمل از یك میلیون و 952 هزار و 425 تن كرایه در سال 92 به یك میلیون و 321 هزار و 670 تن كرایه در سال 1393 از دیگر فعالیتهای شاخص شركت بشمار می رود .

وی خاطرنشان كرد : شركت كشتیرانی دریای خزر در حال حاضر 31 درصد سهم از كل حمل واردات و صادرات از بنادر شمالی كشور را در اختیار دارد .

غنجی یكی دیگر از اقدامات شاخص شركت كشتیرانی دریای خزر را برقراری ، استمرار و تداوم خطوط منظم حمل محموله های صادراتی از كلیه بنادر شمال ایران به تمامی بنادر خارجی حوزه دریای خزر عنوان و آن را گامی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی خواند .

مدیرعامل شركت كشتیرانی دریای خزر حضور موثر در چرخه حمل و نقل در دریای خزر با توجه به مسائل ژئوپلتیك و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله اهداف مهم این شركت بیان كرد .

به گزارش ایرنا ، شركت كشتیرانی دریای خزر از سال 1365 به ثبت رسید و از سال 1382 بر اساس مصوبه مجمع عمومی از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت .

77.4 درصد شهام این شركت متعلق به كشتیرانی جمهوری اسلامی ، 10 درصد شركت سرمایه گذاری كشتیرانی ، 2.46 درصد شركت كشتیرانی والفجر ، 0.14 درصد شركت خدمات دریایی و مهندسی كشتیرانی قشم و 10 درصد متعلق به سایر سهامداران است .

این شركت علاوه بر دفاتر داخلی دو دفتر در آستاراخان و اكتائو دارد .

موضوع كار شركت ، خرید اداره راهبری اجاره و فروش هر نوع كشتی و شناور برای هر منظور اعم از حمل و نقل بار و مسافر ، سوخت رسانی و نظایر آن و احداث ، اداره یا اجاره و استیجاره تاسیسات بندری ، سازه های دریای و تاسیسات مربوط به ساخت و تعمیر انواع كشتی ها و شناورها و انواع پایانه های باری و مسافری و غیره است .ك/2

6030/6070