۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۰
کد خبر: 81642493
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: تامين روشنايي شهر در شب در راستاي امنيت مردم است

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان تامين روشنايي شهر در شب را نوعي تامين سلامت و امنيت مردم دانست و تاكيد كرد: بسياري از شكايات مطرح شده در سامانه شكايات استانداري مربوط به تاريك بودن معابر و بروز مشكلات براي افراد به اين دليل است.

به گزارش ايرنا، عليرضا رزم حسيني روز پنجشنبه در نشست نورپردازي ادارات شهر كرمان به منظور تامين نور و زيباسازي معابر افزود: روشن كردن معابر شهري و نورپردازي در شهر به منظور زيبا شدن و تامين امنيت هزينه كردن به شمار نمي رود.

وي تصريح كرد: نورپردازي شهر در شب علاوه بر تامين امنيت، موجب ايجاد نشاط و شادابي در جامعه مي شود.

وي تاريك و كم نور بودن شهر كرمان را يكي از دلايل حضور كمتر مردم در ساعاتي بيشتر از شب در شهر عنوان كرد و گفت: تاريكي دليلي براي ناامن شدن شهر است و در اين صورت زمينه تخلفات فراهم مي شود.

استاندار كرمان با بيان اينكه تامين روشنايي شهر كرمان و زيباسازي به وسيله نوپردازي در دستور كار جدي استانداري و ادارات و نهادهاي شهر كرمان قرار دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز بر زيباسازي شهري تاكيد داشته و دارند.

رزم حسيني تاكيد كرد: بايد كاري كرد كه شرايط استفاده بيشتر از امكانات شهري در شب براي مردم فراهم شود.

رزم حسيني گفت: شهر با نشاط و داراي نورپردازي مطلوب، زمينه حضور گردشگران را فراهم مي كند و اين حضور موجب ارتقاي اقتصاد و ايجاد اشتغال مي شود.

شهردار كرمان نيز در اين نشست با بيان اينكه تامين روشنايي شهر علاوه بر تامين امنيت و زيبايي موجب جلوگيري از بروز تصادفات خواهد شد، گفت: روشنايي معابر اصلي اين شهر تا پايان سال جاري تامين مي شود.

ابوالقاسم سيف الهي يكي از دلايل خمودي شهر كرمان را نداشتن روشنايي مناسب در معابر عمومي عنوان و بر رفع اين مشكل تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه هزار و 100 فنداسيون و پايه روشنايي به منظور تامين روشنايي معابر اصلي شهر كرمان نياز است، گفت: قرار است 50 درصد كار در نيمه اول سال و باقي مانده در نيمه دوم سال جاري انجام شود.

وي افزود: 36 كيلومتر شبكه برق به منظور تامين روشنايي معابر اصلي شهر كرمان نياز است.

فرماندار كرمان نيز گفت: وضعيت تامين روشنايي شهر كرمان از سال گذشته تاكنون تا حدودي بهبود پيدا كرده اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد.

محمدعلي توحيدي اظهار كرد: امسال ادارات و نهادهاي دولتي نيز نسبت به تامين روشنايي ورودي هاي خود اقدامات اوليه اي را انجام داده اند.

/1860/3029