۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81644386
T T
۰ نفر
34 يادمان شهداي دوران دفاع مقدس در كردستان احداث مي شود

سنندج-ايرنا- مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان از احداث 34يادمان شهداي دوران دفاع مقدس در سطح استان در سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سرهنگ محمد رضا شرفبياني روز شنبه در نخستين نشست كارگروه دفاع مقدس با محوريت ساماندهي مزار شهداي گمنام شهرستان قروه افزود: بر اين اساس در هر شهرستان پنج يادمان شهداي دوران دفاع مقدس، مطالعه و برجسته سازي مي شود.

وي با بيان اينكه نقطه به نقطه شهرستان قروه يادمان شهدا بوده و يادآور خاطرات و حماسه هاي دوران دفاع مقدس است گفت: با احداث و برجسته سازي يادمان ها مي توان رشادت ها و فداكاري هاي رزمندگان را براي هميشه ماندگار كرد.

او با اشاره به توافق براي نصب المان‌هاي يادمان شهدا و دفاع مقدس در مسير عبور كاروان راهيان نور در استان اظهار كرد:سال گذشته حدود 200 هزار نفر در قالب كاروان‌هاي راهيان نور وارد استان شده و از يادمان‌هاي دفاع مقدس استان بازديد كرده‌اند.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان به دو نقطه يادماني شهرستان قروه واقع در خيابان سيد جمال الدين و خيابان اتحاد اين شهر اشاره كرد و گفت: استاندار كردستان بر برجسته سازي اين نقاط يادماني تاكيد دارند.

وي در ادامه افزود: برخي از يادمان‌هاي شهداء در سطح استان وضعيت مطلوبي ندارند و بايد به همت كارگروه‌هاي دفاع مقدس در ساماندهي آن تسريع شود.

شرف بياني با اشاره به اينكه سه هزار نقطه يادماني در سطح استان شناسايي شده است گفت: 120 يادمان شهداء در شهرستان قروه وجود دارد كه هر كدام از اين نقاط حاوي حماسه ها و جانفشاني هاي رزمندگان است و بايد ساماندهي شود.

وي به اعتبار ساماندهي يادمان شهداي گمنام استان در سال گذشته اشاره كرد و ادامه داد: سال گذشته برآورد اعتبار براي ساماندهي يادمان شهداي گمنام 20 ميليارد ريال بود كه پنج ميليارد ريال از اين ميزان تخصيص يافت.

به گفته وي در شهرستان قروه از دو ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد اعتبار 500 ميليون ريال آن تامين شد.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كردستان افزود: در سال جاري 400 ميليارد ريال براي ساماندهي يادمان شهداي گمنام برآورد شده و در اين ميان سهم شهرستان قروه با شهر دزج و سريش آباد پنج ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني و بنياد حفظ آثار است.

شرفبياني برنامه سال جاري استان در راستاي ساماندهي يادمان شهداي گمنام را برجسته سازي پنج يادمان شهدا در هر شهرستان ذكر كرد.

قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.ك/2

7345/1904