۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81646965
T T
۰ نفر
انسداد مبادي بي سوادي يكي از اولويت هاي آموزش و پرورش است

سنندج- ايرنا- معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان انسداد مبادي بي سوادي را يكي از برنامه هاي اولويت دار اين نهاد عنوان كرد و گفت: كردستان در انسداد مبادي بي سوادي جزو استان هاي موفق ارزيابي شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، صديقه عبداللهي روز دوشنبه در گردهمايي مديران و روساي آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سنندج افزود: ايام ثبت نام دانش آموزان بهترين زمان براي تحقق پوشش تحصيلي و جلوگيري از ترك تحصيل دانش آموزان و جذب بازماندگان از تحصيل است.

وي با بيان اينكه دستور العمل ثبت نام دانش آموزان به شهرستان ها و مناطق ابلاغ شده است از آغاز ثبت نام نوآموزان پيش دبستاني و دانش آموزان پايه اول ابتدايي از اول خرداد ماه جاري خبر داد و خواستار نظارت بر فرآيند ثبت نام در سطح واحد هاي آموزشي شد.

معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان اظهار كرد: توسعه دوره پيش دبستاني به ويژه در مناطق دو زبانه بسيار مهم است و ثبت نام نوآموزان پيش دبستاني در كلاس هاي چند پايه از برنامه هاي اولويت دار آموزش و پرورش است.

به گفته وي ثبت نام نوآموزان در كلاس هاي چند پايه، در صورتي امكان پذير است كه دانش آموزان اين كلاس ها بيشتر از سه پايه نباشند.

وي در ادامه از اجراي طرح امكان سنجي ساماندهي مدارس كوچك در راستاي بهينه سازي مصرف منابع بر اساس سياست اقتصاد مقاومتي خبر داد و گفت: دستورالعمل اين طرح نيز به شهرستان ها و مناطق ابلاغ شده است.

عبداللهي اجراي كامل نظام دوره اي 3-3 را در راستاي عملياتي كردن راهكارهاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر شمرد و افزود: دوره اول و دوم مدارس ابتدايي بايد برابر سياست هاي ابلاغي به صورت دو دوره مستقل از هم باشد.

وي مدارس با جمعيت 400 دانش آموز به بالا را از مدارس جامعه هدف ذكر كرد و ادامه داد: اين كار بايد با لحاظ نيروي انساني، فضا و تجهيزات و با برنامه ريزي دقيق در سطح استان پيگيري شود.

او در ادامه از اختصاص اعتباراتي به منظور تهيه تجهيزات هوشمند سازي در سطح استان خبر داد و اظهار كرد: تا پايان خرداد ماه جاري سهم هر شهرستان توزيع خواهد شد.

معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان اولويت تجهيز كلاس هاي درس به امكانات هوشمند سازي از اين محل را صرفا كلاس هاي پايه ششم مستقل ابتدايي عنوان كرد و گفت: تجهيز كلاس هاي چند پايه كه پايه ششم دارند در اولويت بعد قرار دارد.ك/2

7348/6108