۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۳
کد خبر: 81648006
T T
۰ نفر
21 روستای شهرستان نیكشهر با مهار چشمه آبرسانی می شوند

زاهدان- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیكشهر گفت: 21 روستای این شهرستان با مهار چشمه سارها در حال آبرسانی هستند.

مهران دانش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آبرسانی به این روستاها 40 كیلومتر لوله پلی اتیلین استفاده شده است.

وی ادامه داد: با مشاركت خیرین چهار چشمه روستایی در بخش بنت نیز با 15 كیلومتر لوله مهار و آبرسانی شدند.

وی افزود: دو هزار و 224 خانوار در 54 روستا با استفاده از پنج دستگاه تانكر ماهیانه آبرسانی سیار می شوند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نیكشهر گفت: از مجموع 395 روستای این شهرستان 97 روستا دارای شبكه آب آشامیدنی سالم هستند.

دانش با بیان اینكه ادامه خشكسالی سبب كاهش منابع آبی و سفره های آب زیر زمینی شده است افزود: از مهمترین مشكلات پیش روی آبرسانی خشك شدن و یا كاهش شدید آب 103 حلقه چاه آب آشامیدنی شده است.

وی اختصاص اعتبار برای مطالعه و اجرای مجتمع آب 55 روستایی لاشار، 25 روستایی پایین دست خیرآباد، 8 روستایی سرگوست بنت و مجتمع 14 روستایی هبودان شد.

وی گفت: كار اجرای شبكه آبرسانی، حفر و تجهیز چاه، احداث مخزن آب، بهسازی منابع آبی و احداث موتورخانه، كف شكنی و لایروبی چاههای آب شرب در 28 روستای نیكشهر از سال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: برای تقویت آبرسانی سیار و تعمیر و نگهداری شبكه های آبرسانی نیاز به ردیف اعتباری از سوی فرمانداری و طرح در كمیته برنامه ریزی این شهرستان است.

وی از توجه ویژه مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان و فرمانداری نیكشهر برای حل مشكلات تامین آب مردم روستایی قدردانی كرد و افزود: خوشبخانه تعامل و همكاری خوب مسوولان با وجود مشكلات زیاد آب و فاضلاب روستایی نیكشهر در خصوص آبرسانی به روستاها سبب رضایتمندی مردم شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نیكشهر از ائمه جمعه و جماعات، دهیاران، معتمدین و شوراهای اسلامی خواست اطلاع رسانی لازم را به مردم درخصوص مصرف بهینه آب با توجه به خشكسالی و كمبود شدید سفره های آب زیر زمینی انجام دهند تا با بحران آب رو به رو نشویم.

شهرستان نیكشهر با 134 هزار نفر جمعیت و گستره 12 هزار و 951 كیلومتر مربع از چهار بخش 'مركزی، لاشار، آهوران و بنت'، 11 دهستان، 395 روستا و آبادی دارای سكنه تشكیل شده است.

نیكشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان قصرقند، از جنوب به شهرستان های كنارك و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

3043 / 6081