۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81648583
T T
۰ نفر

راهنمايان گردشگري در سرعين ساماندهي شدند

۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81648583
راهنمايان گردشگري در سرعين ساماندهي شدند

اردبيل - ايرنا - معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل از ساماندهي راهنمايان گردشگري و جلوگيري از هرگونه فعاليت جارچيان در ورودي شهر سرعين خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان، قادر تقي زاده افزود: طرح ساماندهي راهنمايان مسافران و گردشگران از پنجم خرداد ماه سال جاري آغاز شده و در طول اين 20 روز تاكنون 30 درصد اين طرح اجرا شده است.

وي با اشاره به فعاليت پراكنده جارچيان در سطح شهر و ابراز نارضايتي و شكايت مردم، كسبه، مسافران و گردشگران شهر سرعين از آنان بيان كرد: براساس هماهنگي هاي به عمل آمده از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، جامعه صنفي تأسيسات اقامتي استان اردبيل مجري ساماندهي 'خانه مسافرها' شد.

وي اضافه كرد: در ارتباط با اجراي طرح ساماندهي راهنمايان گردشگري، هم اكنون 120 نفر به عنوان راهنمايان گردشگري با كارت شناسايي و لباس متحدالشكل داراي نشان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور و دبيرخانه مسافرين كشور در كيوسك هاي اطلاع رساني واقع در چهار نقطه شهر سرعين مستقر شده اند.

وي با اشاره به اينكه راهنمايان گردشگري در مورد نحوه برخورد، بازاريابي، ارائه اطلاعات به گردشگران آموزش هاي اوليه و لازم را خواهند ديد، افزود: تداوم آموزش هاي مستمر گردشگري به منظور ارتقاي فرهنگ مسافرپذيري و اطلاع رساني در دستور كار قرار دارد.

تقي زاده به استقرار و فعاليت شبانه روزي دو كيوسك اطلاع رساني در ورودي شهر سرعين و هتل لاله اشاره كرد و گفت: به زودي در اين كيوسك ها، اطلاعات گردشگري علاوه بر بروشور به صورت الكترونيكي از طريق بلوتوث در اختيار گردشگران و مسافران قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينكه طبق بررسي هاي انجام شده در طول 20 روز اجراي اين طرح، بسياري از مردم، كسبه و مسافران و گردشگران شهر سرعين اظهار رضايت كرده اند، افزود: مراكز اقامتي كه خارج از چارچوب اين طرح ساماندهي به صورت غيرقانوني از راهنمايان گردشگري استفاده كنند، پلمپ خواهند شد.

3006/1257