۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷
کد خبر: 81652269
T T
۰ نفر
تصويب منطقه آزاد سيستان بارقه هاي اميد را در دل مردم ايجاد كرد

زابل- ايرنا- امام جمعه زابل گفت: تصويب مرحله نخست ايجاد منطقه آزاد تجاري سيستان در شوراي عالي مناطق آزاد تجاري بارقه هاي اميد را در دل مردم ايجاد كرد و اميدواريم اين طرح با سرعت بيشتري مراحل عملياتي را طي كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام علي اكبر كيخا در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زابل از استاندار سيستان و بلوچستان، نمايندگان مردم سيستان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار شهرستان ويژه زابل و مردم فهيم، بصير و مطالبه گر سيستان و رسانه هاي ارتباط جمعي بابت پيگيري تصويب منطقه آزاد تجاري سيستان تقدير كرد.

وي افزود: جامعه اي كه رسانه قوي و نظاره گر و مردمي مطالبه گر داشته باشد هيچ حقي از حقوق او ضايعه نمي شود.

وي تصريح كرد: از رسانه ها كه در مدت تصويب منطقه آزاد تجاري سيستان بعنوان حنجره خستگي ناپذير اين مردم به خوبي وظيفه و رسالت خويش را انجام دادند تشكر مي كنم.

خطيب جمعه زابل اظهار داشت: اكنون كه مرحله نخست تصويب منطقه آزاد تجاري انجام شد اميدواريم نمايندگان مردم سيستان در مجلس شوراي اسلامي كه تاكنون پيگير علمياتي شدن اين طرح بودند از اين پس نيز با تلاش مضاعف آن را پيگيري تا مراحل نهايي تصويب را بگذراند.

وي همچنين با اشاره به اجرايي شدن طرح تجارت چمداني از تمامي مسوولان دست اندركار قدرداني كرد و گفت: رسانه ها در كنار مسوولان براي اطلاع رساني و توسعه و پيشرفت منطقه تلاش كنند و مردم نيز با بهره گيري بهينه از فرصت مرز زمينه اشتغال و رونق كسب و كار در بازار را فراهم كنند.

حجت الاسلام كيخا با اشاره به سالروز شهادت سردار شهيد اسلام دكتر مصطفي چمران در سال 1360 خاطرنشان كرد: دكتر چمران در تمام حوزه هاي تحصيلي و مجامع علمي شاگرد نخست و در مدرسه عشق جزو شاگردان ممتاز بود.



وي افزود: اين سردار رشيد اسلام با داشتن موقعيت علمي ممتاز مي توانستند بهترين زندگي مادي در هر نقطه از جهان را داشته باشند اما به تكليف خود عمل كرده و در عرصه حمايت علمي از انقلاب اسلامي و حضور در ميادين جنگ و جبهه هاي ايران و لبنان نقش بسزايي داشتند.

امام جمعه زابل با بيان اينكه به همين مناسبت روز بسيج اساتيد نامگذاري شده است اظهار داشت: بسيج يك فرهنگ و تفكر است و يك بسيجي به تمام معنا در هر پست، مقام و در هر مرحله اي از زندگي بسيجي است.

وي با گراميداشت يكم تير روز تبليغ و اطلاع رساني ديني و سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي به فرمان امام راحل در سال 1360 استگفت: اميدواريم اين سازمان از حالت نظارتي خارج و به نهادي اجرايي ارتقا يابد و در امر تبليغ و نشر معارف بيش از پيش كوشا باشد.

7317/6081

انتهاي پيام /*