۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۶
کد خبر: 81652640
T T
۰ نفر
71 واحد آلاینده در حوزه كشف رود مشهد شناسایی شد

مشهد - ایرنا - معاون پایش و نظارت اداره كل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از آغاز فعالیت كارگروه نجات كشف رود تاكنون 71 واحد آلاینده در حوزه كشف رود مشهد شناسایی شده اند.

محمد عرفانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها كه از بهمن ماه پارسال تا نیمه نخست خرداد ماه جاری شناسایی شده اند همگی اقدام به تخلیه غیر مجاز فاضلاب به كشف رود می نمایند.

وی اظهار كرد: واحدهای مزبور شامل انبار ضایعات، روده پاك كنی و قالی شویی می باشند كه برای 25 واحد از این تعداد اخطار زیست محیطی صادر شده است.

وی گفت: چهار واحد از این تعداد شامل واحدهای روده پاك كنی پلمپ شدند و مابقی آنها در مرحله پلمپ هستند.

عرفانی بیان كرد: با تشكیل كارگروه نجات كشف رود، گروهی متشكل از آب منطقه ای، مركز بهداشت، نیروی انتظامی و محیط زیست با دستور مستقیم دادستان اقدام به شناسایی و برخورد با واحدهای آلاینده در این محدوده نموده اند.

معاون نظارت محیط زیست خراسان رضوی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به ساماندهی مشاغل غیر مجاز فعال در اطراف كشف رود اقدام جدی نماید.

وی با بیان اینكه این واحدهای صنعتی اغلب به صورت غیر مجاز طی 15 تا 30 سال گذشته در این محدوده تشكیل شده اند گفت: جمع آوری آنها نیز زمان بر است و باید ساز و كار موثری برای تحقق اهداف در این زمینه به كار گرفته شود.

عرفانی ادامه داد: گام اول در این ارتباط شناسایی و سپس ایجاد زیر ساختهای لازم برای استقرار این واحدها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نیز موظف به شناسایی موارد و تذكر به سازمانها و ارگانهای متولی می باشد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از شش هزار واحد صنعتی است./3

7496 / 6053