۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۵۳
کد خبر: 81654735
T T
۰ نفر
مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عكس رضوی تمدید شد

تبریز - ایرنا - معاون هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عكس رضوی تا پانزدهم تیرماه جاری خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی این اداره كل،'علی محرمی' گفت: با توجه به استقبال هنرمندان عكاس از این جشنواره و ارسال آثاری فاخر و ماندگار، مهلت ارسال آثار تمدید شد.

وی افزود: جشنواره عكس رضوی از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است كه درتبریز برگزار می‌شود و ‌در دوره‌های پیشین نیز پذیرای آثار بسیار ارزشمند عكاسان از سراسر كشور بود.

محرمی اظهار كرد: پس از اتمام مهلت ارسال آثار داوری جشنواره با حضور داوران كشوری در تبریز انجام می شود و براساس آن نفرات برتر همزمان با آئین اختتامیه جشنواره معرفی شده و آثار منتخب نیز در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: این جشنواره همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه كرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی از عكاسان و علاقه‌مندان به فرهنگ رضوی دعوت كرد تا با حضور و ارایه‌ ‌آثاری گرانسنگ و در خور در تبیین ابعاد سیره و سنت رضوی اهتمام ورزند و رسالت خود را به انجام رسانند.

محرمی، موضوعات جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، اماكن متبركه و حرم امامزادگان شریف و خودنگاری با جلوه‌های زیارت عنوان كرد.

وی در خصوص شرایط شركت در جشنواره گفت: هر عكاس می‌تواند حداكثر پنج قطعه به صورت تك عكس با قدرت تفكیك بالاتر از چهار مگاپیكسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایت azarsh.shamstoos.ir بارگذاری كند.

محرمی همچنین از اجرای برنامه‌های جنبی همزمان با جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی و كارگاه‌های آموزشی با حضور میهمانان و اساتید صاحب نظر، برگزاری نمایشگاه عكس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع)،‌ چاپ و رونمایی عكس های برگزیده و آثاری كه به نمایشگاه راه یافته و تجلیل از اساتید و پیشكسوتان هنر عكاسی استان از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

جشنواره سراسری عكس رضوی با همكاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و كانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

7223/6183
۰ نفر