۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81656562
T T
۰ نفر

ادامه جنایات عربستان علیه مردم روزه دار یمن

۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81656562
ادامه جنایات عربستان علیه مردم روزه دار یمن

تهران - ایرنا - عربستان به رغم گذشت چند روز از ماه مبارك رمضان، همچنان مردم روزه دار یمن را بمباران و به قتل می رساند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اینترنتی یمنی پرس، در همین راستا در اثر حمله هوایی جنگنده های عربستان و همپیمانانش به شهر میدی در استان حجه در شمال غرب یمن، هشت غیر نظامی كشته شدند.

جنگنده های متجاوز سعودی با انجام چند حمله هوایی به شهر عبس در استان حجه بازار پر از جمعیت و خانه های مسكونی این شهر را هدف قرار دادند.

نیروی هوایی عربستان همچنین شماری از تاسیسات دولتی و مراكز علمی در استان تعز را مورد حمله قرار دادند كه در اثر آن برخی از تاسیسات و مراكز یاد شده بطور كامل منهدم شدند.

یمنی پرس اضافه كرد: جنگنده های عربستان دیشب علاوه بر شهرهای مرزی شذا و الظاهر و رازح در استان صعده ، چهار بار سد مأرب، وادی جفینه و منطقه الاشراف و 9 بار منطقه المجبر در شهر حرض در استان حجه را مورد هدف قرار دادند.

از سوی دیگر به گزارش شبكه تلویزیونی یمنی المسیره، ارتش و كمیته های مردمی یمن اعلام كردند كه مواضع نظامی سعودی ها در منطقه جیزان در جنوب عربستان را با شلیك 70 موشك در هم كوبیدند.

المسیره افزود: یگانهای مزبور به مواضع نظامی مرزی الجابری در جیزان یورش برده و شماری از گشتی های نظامی عربستان را كشته و دو خودرو نظامی زرهی از نوع 'پی ام پی' آنها را به آتش كشیدند.

در جبهه داخلی ارتش و كمیته های مردمی یمن به پیشروی خود در منطقه الجدعان ادامه داده و توانستند برخی از مواضع تروریستهای القاعده و شبه نظامیان طرفدار عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به كنترل خود درآورند.

ارتش یمن و كمیته های مردمی همچنین موفق شدند یك خودرو بمب گذاری شده در كنار مسجد التوفیق در محله التحریر در استان صنعا را كشف و خنثی كنند.

تلویزیون یمنی المسیره افزود: علاوه بر آن یك هواپیمای جاسوسی متعلق به عربستان در منطقه آل حباجر در استان صعده سرنگون شد.

از سوی دیگر واحد موشكی ارتش و كمیته های مردمی یمن مواضع نهوقه و الزور و صله و اردوگاه نظامی نجران در خاك عربستان را با 28 موشك گراد هدف قرار دادند.

خبرگزاری یمنی پرس افزود: دو بسته انفجاری یكی در نزدیكی مسجد جامع الرحمه در شهر عمران و دیگری در كنار خانه حسن عبدالرزاق در همین شهر منفجر شدند.

این خبرگزاری اضافه كرد: دستگاه امنیتی یمن با كمك كمیته های مردمی توانست یك كارگاه ساخت مواد منفجره و تجهیز خودروهای بمب گذاری شده را در داخل منزل الخدری یكی از رهبران حزب 'الاصلاح' كشف كند.

نیروهای امنیتی پس از انفجار یك بمب در داخل این خانه متوجه این امر شدند و عناصر باند تروریست موجود در آن را نیز دستگیر كردند.

عربستان و 9 كشور عربی دیگر به جز عمان از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز كردند و تاكنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این كشور را بمباران كرده اند كه در اثر آن بیش از 10 هزار یمنی از جمله صدها زن و كودك كشته شده اند.

به عقیده بسیاری از كارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویكرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.

خاورم ** 1487 **1651
۰ نفر