۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۸
کد خبر: 81657378
T T
۰ نفر
هفتمين نمايشگاه بين المللي تسليحات نظامي صربستان گشايش يافت

بلگراد- هفتمين نمايشگاه بين المللي تسليحات و تجهيزات نظامي صربستان روز سه شنبه با شركت نمايندگان 116كارخانه تسليحات و مهمات سازي داخلي و خارجي در نمايشگاه دايمي بلگراد گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، 'براتيسلاو گاشيچ' وزير دفاع صربستان در مراسم گشايش اين نمايشگاه با عنوان 'شريك 2015 ' كه در آن نمايندگان صنايع دفاعي كشورهاي آسيا، آمريكاي شمالي و آفريقا حضور دارند، گفت: صنايع دفاعي صربستان علاوه بر داشتن سنت طولاني بيش از 160 سال، يك ژنراتور مهم براي توسعه فناوري در اين كشور بوده و خواهد بود.

گاشيچ تاكيد كرد كه صربستان براي تمامي اشكال همكاري در زمينه هاي آموزشي و گسترش كارهاي تحقيقاتي از طريق پروسه هاي مشترك توسعه اي تا حضور مشترك در بازار سوم كشورها به طور كامل آمادگي دارد.

وزير دفاع صربستان در اين مراسم افزود كه اين كشور از طريق برنامه اقدام مشاركت انفرادي همكاري خود با ناتو را در زمينه هاي تسليحاتي ادامه داده و در اجراي سيستم هاي ارتباطي، سلاح و تجهيزات نظامي به پيشرفت قابل توجهي دست يافته است كه امروزه در بيش از 60 كشور استفاده مي شود.

وي ادامه داد: بدين طريق شرايطي براي توليد محصولات صنغت دفاعي با برچسب جمهوري صربستان فراهم شده كه اين توليدات در دسترس و مورد استفاده مصرف كنندگان ديده مي شوند.

بنا به اظهارات وزير دفاع صربستان، دولت اين كشور در آينده نزديك به منظور توسعه رقابتي در صنعت دفاعي جهت تامين بازار جديد اقداماتي را در دست دارد كه برنامه سرمايه گذاري و گسترش ظرفيت هاي توليدي از جمله اين اقدامات هستند.

'يوگوسلاو پتكوويچ' مدير كل شركت عمومي 'يوگو ايمپورت' صربستان كه يك شركت صادرات و واردات براي توليدات صنعت نظامي در اين كشور است در مراسم گشايش نمايشگاه امسال تاكيد كرد كه شركت وي با داشتن 65 سال تجربه در دو سال اخير در كنار سياست هاي دولت و ديدگاه هاي نخست وزير صربستان توانسته است كه از يك شركت تجارت سلاح و تجهيزات نظامي به بزرگترين توليد كننده تجهيزات نظامي در اين منطقه از اروپا تبديل شود.

پتكوويچ گفت كه شركت يوگو ايمپورت صربستان در غرفه خود 4 هواپيما به نام 'sova' / جغد/ كه هواپيمايي 4 نفره و براي آموزش خلبان و انجام وظايف محوله جنگي كارايي دارد، به نمايش گذاشته است.

وي همچنين قايق گشتي رزمي نسل جديد، رادار با شعاع 15 كيلومتري و موشك هدايت شونده هوا به زمين M 15 با كاليبر 128 ميليمتري را كه از قدرت مخربي بالايي برخوردار است، از توليدات جديد اين شركت بر شمرد.

وي همچنين افزود كه شركت يوگوايمپورت به سرمايه گذاري براي بالا بردن ظرفيت صنايع دفاعي صربستان ادامه مي دهد.

در اين نمايشگاه، 92 غرفه از شركت و كارخانه هاي سلاح سازي و تجهيزات نظامي صربستان و 26 غرفه از كشورهاي خارجي توليدات نظامي خود را به معرض نمايش گذاشته اند.

سيستم هاي پشتيباني خمپاره و نارنجك انداز با كاليبرهاي مختلف، نوع جديد خمپاره انداز از نوع نورا، سلاح هاي زره پوش، موشك انداز چند شبكه اي، هواپيماي 'كوباتس' ( شاهين)، سيستم موشكي جديد به نام آلاس مجهز به فرماندهي اطلاعاتي، سلاح هاي پياده نظام و سيستم هاي پشتيباني براي آتشبارها، توپ هاي كاليبر متوسط، تانك و ساير وسايل نقليه زره پوش نيز از ديگر سلاح و تجهيزات نظامي صربستان در اين نمايشگاه هستند.

تجهيزات ارتباطات از راه دور و واحدهاي مهندسي و تجهيزات ضد تروريستي و سيستم هاي نظامي براي كشتي ها، رادار و تجهيزات كامپيوتري، بالگرد و هواپيماهاي بدون سرنشين، هواپيماهاي شكاري و بمب افكن و سيستم هاي حفاظت از سلاح هاي شيميايي بيولوژيكي نيز از جمله تجهيزات و تسليحات كشورهاي شركت كننده مستقر در اين نمايشگاه به شمار مي روند.

اين نمايشگاه فرصت خوبي براي تبادل تجربيات در زمينه سلاح و تجهيزات نظامي، اطلاعات كارشناسي و همچنين ايجاد همكاري هاي اقتصادي بين شركت هاي داخلي و خارجي در صربستان و منطقه محسوب مي شود.

اين نمايشگاه همچنين مكاني مناسب براي تحقيقات علمي و همكاري هاي اقتصادي در زمينه هاي تسليحات و تجهيزات نظامي است.

در اين نمايشگاه نيز يكسري از سيستم هايي كه در ارتش صربستان در حال استفاده يا در حال توسعه هستند از جمله سيستم موشكي پيشرفته 'زنبور عسل'، سيستم هاي شناسايي و رديابي، هواپيماهاي بدون سرنشين به نام وراباتس( گنجشك) و پگاز( اسب بالدار) و همچنين وسايل نقليه زرهي به نمايش گذاشته شده اند.

نماشگاه بين المللي تجهيزات نظامي 'شريك 2015' صربستان كه تا روز جمعه 26 ماه ژوئن امسال / 5 تير/ براي بازديد عموم باز خواهد بود با حمايت وزارت دفاع و با همكاري سازمان صنعت دفاعي صربستان و شركت واردات و صادرات يوگو ايمپورت SDPR و نمايشگاه بلگراد داير شده است.

اروپام**436**1572
۰ نفر