۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷
کد خبر: 81659204
T T
۰ نفر

مشاركت هاي مردمي بهزيستي قروه 41 درصد رشد يافت

۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷
کد خبر: 81659204
مشاركت هاي مردمي بهزيستي قروه 41 درصد رشد يافت

سنندج - ايرنا - رييس سازمان بهزيستيي قروه از رشد 41 درصدي مشاركت هاي نقدي و غيرنقدي مردمي در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسين رسولي شامگاه چهارشنبه در نشست شوراي مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي در فرمانداري قروه افزود: ميزان مشاركت هاي نقدي و غيرنقدي در سال 92 بيش از سه ميليارد و 830 ميليون ريال بود كه با رشد 41 درصدي در سال گذشته به پنج ميليارد و 420 ميليون ريال رسيد.

به گفته وي در شهرستان قروه خيرين و نيكوكاران نگاه ويژه مثبتي به جامعه هدف سازمان بهزيستي داشته اند و همين همت والاي خيرين براي ما ارزشمند است.

رسولي اظهار كرد: ياري كردن و ياري دادن بايد فرهنگ سازي شود و كمك به نيازمند واقعي در هر موقعيت كه باشد بايد به عنوان يك وظيفه انساني، عمومي شود.

او در ادامه افزود: احسان و نيكوكاري كه گاه از آن به انفاق و گاه صدقه تعبير شده، در شرع مقدس اسلام داراي جايگاه بسيار والايي است.

رييس سازمان بهزيستي قروه با اشاره به اينكه ما همواره بايد در كنار محرومان و مستضعفان باشيم، بيان كرد: مسلما اگر انسان طعم فقر را چشيده باشد، خيلي بهتر مي تواند دست دهنده داشته باشد و مستمندان را با بخشش قسمتي از اموال خودياري نمايد.

به گفته وي در حال حاضر در شهرستان قروه در 40 مركز غيردولتي در حوزه هاي اجتماعي، توانبخشي، پيشگيري و سه بخش گروه هاي مختلف جامعه خدمات متنوع ارائه مي نمايد.

رسولي گفت: سازمان بهزيستي در راستاي خدمت به اقشار محروم، نيازمند، آسيب ديدگان اجتماعي، ايتام و زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و معلولين در سه حوزه اجتماعي، توانبخشي و پيشگيري به صورت تخصصي فعاليت مي كند.

وي با اشاره به اينكه مددجويان و معلولين و توان خواهان تحت پوشش از دهك هاي پايين درآمدي جامعه هستند، افزود: همين افراد بيشتر از لحاظ اقتصادي و مالي داراي مشكلات عديده هستند و از طرفي هم اعتبارات سازمان بهزيستي براي برطرف ساختن نيازهاي ضروري مددجويان و معلولين محدود است لذا برآورده ساختن تمام نيازهاي اين قشر به تنهايي از عهده سازمان بهزيستي بر نمي آيد.

وي به مشكلات مددجويان اشاره كرد و افزود: بيشتر مشكلات مددجويان و معلولين در زمينه اشتغال، مسكن، هزينه هاي درماني، اياب و ذهاب، هزينه هاي پرستاري معلولين و بيماران ضايعه نخاعي، هزينه تهيه لوازم پزشكي، بهداشتي و توانبخشي است.

وي هزينه هاي تحصيلي دانش آموزي و دانشجويي، تعمير و بازسازي مسكن، رهن و اجاره مسكن، لوازم ضروري منزل، هزينه هاي ازدواج و جهيزيه، هزينه هاي نگهداري معلولين و سالمندان و از كار افتادگان در منزل و مراكز نگهداري، هزينه كاشت حلزوني، پروتز اعضاء بدن، مناسب سازي محيط زندگي و تامين معيشت روزمره را از ديگر مشكلات افراد تحت پوشش اين سازمان دانست.

رسولي افزود: سازمان بهزيستي توجه به توسعه و راه اندازي حوزه مشاركت هاي مردمي را در سياست كاري خود قرار داده است تا از اين طريق با همت و همكاري خيرين و نيكوكاران و توانمندي هاي آنان، گام موثر و بلندتري در حل مشكلات جامعه هدف خود بردارد.

وي اظهار كرد: امروزه حوزه مشاركت هاي مردمي و حضور خيرين و نيكوكاران در زمينه هاي مختلف همگام و همراه با بهزيستي يك سرمايه واقعي براي اين سازمان است كه در بسياري از موارد ما با كمك همين خيرين توانسته ايم مشكلات خانواده ها را به كلي برطرف نماييم و امروز همان خانواده ها كاملا مستقل و از زير چتر حمايتي بهزيستي خارج و بازتوان شده است.

قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.ك/2

7345/6108