۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81660970
T T
۰ نفر
اردوهای راهیان نور دانشجویی نماد همدلی و همزبانی

تهران - ایرنا - نخستین جلسه قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی در سال 94 با حضور سردار علی فضلی جانشین رییس سازمان بسیج و سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم برگزار شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از وزارت علوم ، سید ضیاء هاشمی در این جلسه ضمن خیرمقدم به میهمانان و تقدیر از زحمات سازمان بسیج دانشجویی و محمد ودود حیدری رئیس سابق این سازمان گفت: هدف‌گذاری این است كه هر دانشجو در طول تحصیل فرصت استفاده حداقل یك بار از اردوی های راهیان نور را داشته باشد و البته در كنار این هدف معاونت فرهنگی واجتماعی، برنامه ریزی هایی هم با دانشگاه های مختلف انجام داده تا هر دانشجو در طول تحصیل حداقل یك‌بار نیز به زیارت ثامن الحجج برود.

وی افزود: زیارت مشهد الشهدا در غرب كشور و مشهد الرضا(ع) در شرق كشور به عنوان یك حركت ملی در دانشگاه ها برنامه ریزی شده و امیدواریم بنیادی برای جمعیت كشور هم باشد.

هاشمی خاطرنشان كرد: در سال گذشته هدف‌گذاری قرارگاه شهید علم الهدی اعزام 5 درصد از دانشجویان به اردوی های راهیان نور بود كه اگرچه از حیث كمی تحقق پیدا نكرد ولی از جهت سازمانی و ایجاد هماهنگی های لازم توانستیم حركت خوبی به این سمت داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تصریح كرد: در سال 94 امیدواریم ظرفیت اردوهای راهیان نور را افزایش دهیم به طور حتم این حركت ها با استقبال گسترده دانشگاهیان مواجه خواهد شد ، این اردوها می تواند نماد همدلی و همزبانی كه رهبر معظم انقلاب از ما مطالبه كردند باشد.

وی در پایان با تاكید بر اینكه هر دانشجوی ایرانی با هر سلیقه و هر روحیه ای باید بتواند در فضای راهیان نور وارد شود افزود: با یك نگاه باز و نگاه اخلاقی، معنوی و فرهنگی باید قبول داشته باشیم هر دانشجوی ایرانی این ظرفیت را دارد كه راهی راهیان نور شود و نباید برای دانشجویان حد و مرزی ظاهری قائل شد.

در ادامه جلسه قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی كه به منظور برنامه ریزی و هماهنگی جهت برگزاری اردوهای راهیان نور در سال 94 تدارك دیده شده بود داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در سال 93 ارائه كرد.

نخستین نشست قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی با حضور سردار عبدالرضا آزادی جانشین جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار احمد حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، حسین میرزایی مدیر كل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی، و مسئولان فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور و نمایندگان وزارت بهداشت و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به میزبانی معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

فراهنگ **7537**1601**
۰ نفر