۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81661853
T T
۰ نفر
98 درصد از جمعيت روستايي كنگاور از نعمت راه آسفالته برخوردارند

كرمانشاه - ايرنا - رييس اداره راه و شهرسازي كنگاوربا بيان اينكه هم اكنون 98 درصد از جمعيت روستايي كنگاور از نعمت راه آسفالته برخوردارند افزود: تنها 2 درصد از راه هاي روستايي اين شهرستان آسفالت نيست كه در صورت تخصيص اعتبار به 2 دهم درصد كاهش مي يابد.

علي طاهرآبادي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در صورت تخصيص اعتبار در سال جاري ميزان جمعيت برخوردار اين شهرستان از راه آسفالته به 8/99 درصد مي رسد.

وي همچنين اضافه كرد: 2 دهم درصد از راه هاي روستايي باقيمانده اين شهرستان نيز مربوط به روستاهاي داراي جمعيت زير 10 خانوار است.

طاهرآبادي ادامه داد: سال هاي آينده بهسازي و آسفالت روستاهاي با جمعيت كمتر، از اولويت هاي مهم اداره راه و شهرسازي كنگاور است و تلاش خواهد شد راه اين روستاها نيز آسفالت شود.

طاهرآبادي كل راه هاي آسفالته، شوسه و خاكي قابل دسترسي و روستايي كنگاور را 248 كيلومتر عنوان و اظهار كرد: از اين ميزان 184 كيلومتر راه آسفالته و مابقي راه شوسه و دسترسي خاكي است.

وي گفت: مجموع راه هاي همسنگ زيرپوشش اداره راه و شهرسازي كنگاور 582 كيلومتر است كه از اين ميزان 42 كيلومتر بزرگراه، 17 كيلومتر راه اصلي، 20 كيلومتر راه فرعي و مابقي راه روستايي است.

طاهرآبادي تعداد پل هاي موجود در روستاهاي شهرستان كنگاور را 425 دهنه عنوان كرد كه از اين تعداد پنج پل منفرد (دهانه ي بالاي 10 متر) و 420 دستگاه زير چهار متر مي باشد.

رييس اداره راه و شهرسازي كنگاور همچنين گفت: يكي از برنامه هاي وزارت راه و شهرسازي در افق چشم انداز 1404 ارتقا مسيرهاي ارتباطي با توجه به ترافيك موجود است.

وي ارتقاي محور شهر گودين به روستاي قارلق از روستايي به فرعي را از ضروريات مهم شهرستان برشمرد و تصريح كرد: پل ارتباطي استان كرمانشاه به استان همدان در اين محور، استفاده و تردد جمعيت روستايي افزون برهفت هزار نفر از اين مسير، وجود كارگاه هاي توليدي متعدد و صنايع جنبي كشاورزي و قطب كشاورزي شهرستان در اين منطقه از عوامل مهم ارتقاي اين مسير از روستايي به فرعي مي باشد.

شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 82 هزار نفر داراي 2 شهر و 84 روستاست و در 90 كيلومتري شرق شهر كرمانشاه و در ورودي استان واقع شده است.

7447/8066