۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81663875
T T
۰ نفر

37 فيلم از كردستان در راه اصفهان

۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81663875
37 فيلم از كردستان در راه اصفهان

سنندج- ايرنا- رييس حوزه هنري كردستان گفت: 37 اثر از توليدات واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري استان به چهارمين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني كه در اصفهان برگزار مي شود ارسال خواهد شد.

امين مرادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: در چهارمين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري 37 فيلم توليدي استان كه در فاصله سومين جشنواره تا جشنواره چهارم توليد شده اند جهت داوري و حضور در اين جشنواره به كميته هنرهاي تصويري جشنواره كه در استان بوشهر مستقر است ارسال مي شود.

وي ادامه داد: آثار توليدي حوزه هنري كردستان شامل دو فيلم بلند سينمايي، 25 فيلم كوتاه داستاني، شش فيلم مستند و چهار اثر پويا نمايي است كه در زمان مقرر به جشنواره ارسال مي شود.

رييس حوزه هنري كردستان به توانمندي بالاي فيلمسازان استان اشاره كرد و گفت: از ويژگي هاي توليد آثار سينمايي در كردستان توقع بسيار پايين فيلمسازان است كه با صرف هزينه هاي بسيار كم، توليدات ارزشمندي را خلق مي كنند.

وي اظهار كرد: فيلم و فيلمسازي در كردستان نهادينه شده است و امروز با توجه به سوژه هاي ناب و بكري كه در منطقه وجود دارد و علاقه فراوان به فيلم سازي در بين جوانان، كردستان به عنوان يكي از قطب هاي اصلي فيلم در كشور مطرح است.

مرادي ادامه داد: اكثر آثار توليدي حوزه هنري كردستان در جشنواره هاي متعدد داخلي وخارجي حضور چشمگيري داشته اند و موفق به كسب رتبه هاي ارزنده اي نيز شده اند كه اميد مي رود در جشنواره چهارم توليدات نيز همچون سه دوره گذشته شاهد كسب موفقيت اين آثار باشيم .

جشنواره چهارم آثار وتوليدات مراكز استاني حوزه هنري از هفتم ته نهم مهرماه سال جاري در اصفهان برگزار مي شود.ك/3

7348/6108