۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81664118
T T
۰ نفر
ورزش هندبال برای توسعه نیازمند همدلی و همراهی بخش های مختلف است

مشهد - ایرنا - مدیر فنی تیم ملی هندبال بزرگسالان كشور گفت: ورزش هندبال كشور برای موفقیت و توسعه كیفی نیازمند همدلی و همراهی همه بخشهای تاثیر گذار است.

مهدی اخوان روز دوشنبه در حاشیه اردوی آمادگی تیم ملی هندبال بزرگسالان كشور در مشهد به خبرنگار ایرنا افزود: هیات رییسه جدید فدراسیون هندبال توجه خاصی به نظر پیشكسوتان و صاحب نظران این ورزش دارد و از خرد جمعی برای اعتلای این ورزش بهره می گیرد.

وی ضمن تاكید بر اهمیت توجه به رده های سنی پایه اظهار كرد: یكی از دلایلی كه امروز اصفهان در آموزش مربیان و ورزشكاران هندبال حرف نخست را می زند و یكی از قطبهای این ورزش در كشور محسوب می شود، توجه به این رده های سنی از جمله در آموزش و پرورش و مدارس این استان است.

وی با یادآوری اینكه اكثر هندبالیستها و یا مربیان تیم های موفق كشور نظیر ثامن الحجج (ع) سبزوار و مشهد، اصفهانی هستند گفت: باید با اهتمام مسوولین و عنایت به نیروهای بومی استانهای بیشتری در این زمینه موفق باشند.

این كارشناس و پیشكسوت ورزش هندبال كشور افزود: هندبال خراسان رضوی از نظر تیمی به موفقیت های خوبی در سالهای گذشته دست یافت كه از جمله آنها می توان به قهرمانی و نایب قهرمانی و كسب مقام سوم توسط تیم های ثامن الحجج (ع) سبزوار و مشهد در لیگهای برتر اشاره كرد.

اخوان اظهار كرد: این موفقیت در كوتاه مدت موثر است و در بلند مدت بازدهی لازم را ندارد زیرا خراسان رضوی بازیكن مطرح بومی در رشته هندبال ندارد و شاكله اغلب تیم های برتر این استان در این رشته از سایر استانها و به خصوص اصفهان تشكیل شده است.

وی گفت: باید تلاش كرد كه در استانهایی مانند خراسان رضوی كه هم اكنون در ورزش هندبال حرفهایی برای گفتن دارد ضمن عنایت به رده های سنی پایه تیمها با تركیب بومی در رقابتهای ملی و لیگ برتر حضور یابند و به مقامهای قهرمانی و نایب قهرمانی دست یابند.

وی برگزاری اردوی انتخاب تیم ملی هندبال را فرصت مغتنمی برای شناخت استعدادها و ظرفیتهای بازیكنان ذكر كرد و افزود: در این اردو بهترین هندبالیستهای كشور حضور دارند كه با نظر اسماعیلاگیچ سرمربی و سایر كادر فنی تلاش می كنیم تیم قوی انتخاب شود تا در رقابتهای بین المللی نتایج خوبی برای كشور به ارمغان آورد.

اردوی انتخاب تیم ملی هندبال رده سنی بزرگسالان به منظور افزایش آمادگی و انتخاب بازیكنان تیم ملی برای حضور در مسابقات المپیك 2016 ریودوژانیرو در برزیل و رقابتهای جهانی 2017 فرانسه با حضور 47 ورزشكار از ششم تا چهاردهم تیر ماه جاری در مشهد در حال برگزاری است.

رقابتهای المپیك تابستانی 2016 در قالب 28 رشته ورزشی از 30 ژوئیه تا 15 اوت 2016 میلادی در شهر ریودوژانیرو كشور برزیل برگزار می شود.

در نشست كمیته اجرایی فدراسیون بین المللی هندبال، كشور فرانسه به عنوان میزبان رقابتهای قهرمانی جهان در سال 2017 انتخاب و میزبانی آن در سال 2019 به صورت مشترك به دو كشور دانمارك و آلمان واگذار شد./3

2095/ 6053/1211
۰ نفر