۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81664124
T T
۰ نفر
قالیباف: شهرداری آماده توسعه مترو حومه تهران با همكاری دولت است

تهران - ایرنا - شهردار تهران گفت: شهرداری آمادگی لازم برای توسعه مترو حومه شهر تهران با همكاری دولت را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو عبدل آباد كه با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران شهری برگزار شد افزود: موضوع حمل و نقل مركز پایتخت و حومه آن در دنیا توسط یك مجموعه مدیریتی دنبال می شود اما در مقطعی بحث مترو حومه از شهرداری تهران گرفته شد.

وی با بیان اینكه در آخرین سال كار دولت دهم پروژه مترو حومه تهران مجددا به شهرداری واگذار شد خاطرنشان كرد: پس از آن موضوع مترو ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) به سرعت دنبال شد.

قالیباف تصریح كرد: با برگزاری جلسات مختلف با مدیران شركت راه آهن، مقرر شد خط سه مترو تهران با همكاری شهرداری تهران، شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر تا این شهرستان ادامه یابد.

وی یادآور شد: در این پروژه اعتبارات از سوی دولت تامین می شود و شهرداری تهران كمك های فنی و اجرایی لازم را ارایه می دهد.

شهردار تهران با اشاره به اینكه شهرستان اسلامشهر و حومه آن دارای جمعیتی 2 میلیون نفری است گفت: بخش قابل توجهی از مردم این شهرستان روزانه به تهران رفت و آمد دارند و عمده اقتصاد و درآمدشان از این شهر است.

به گفته وی با توسعه خط سه مترو تا اسلامشهر حجم خودروها و آلودگی پایتخت به میزان قابل توجهی كاهش خواهد یافت.

شهردار تهران تصریح كرد: البته با آغاز كار دولت یازدهم، موضوع اجرای بخشی از مسیر ریلی حومه شهر تهران به مجموعه های وابسته به دولت(وزارت راه و راه آهن) واگذار شد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه احداث یك كیلومتر از مترو با سختی های فراوان فنی، اجرایی، طراحی، تجیهزات و امكانات همراه است گفت: بیش از دو دهه است كلانشهرهایی همچون تبریز، اصفهان، مشهد در حال ساخت مترو هستند اما كل اقدامات آنها قابل مقایسه با یك خط مترو پایتخت نیست.

وی با بیان اینكه دولت نیز به پروژه مترو این شهرها در مقایسه با تهران توجه بیشتری دارد افزود: شهرداری تهران از این مساله ناراحت نیست چرا كه ساخت مترو مصداق عینی اقتصاد مقاوتی است و مهم این است كه با احداث یك كیلومتر از خط مترو منفعت بزرگی عاید مردم می شود.

شهردار تهران با اشاره به مشكلات مالی، ارزی و بانكی شهرداری تهران تاكید كرد: هیچ یك از این مشكلات مانع برنامه ریزی و انجام كار در شهرداری تهران نمی شود اما از دولت و مجلس انتظار داریم به مجموعه مدیریت شهری كمك كند؛ شرط ما شرط پول نیست.

ایستگاه مترو عبدل آباد از نیمه جنوبی خط سه مترو پایتخت صبح دوشنبه طی آیینی با حضور شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری به بهره برداری رسید.

ایستگاه مترو عبدل آباد در نیمه جنوبی خط سه و حدفاصل ایستگاه های نعمت آباد و شریعتی و در محدوده محلات یافت آباد، شادآباد، شهرك ولیعصر (عج) و بازار مبل و پارچه عبدل آباد قرار دارد.

تهرام/9350// 1625
۰ نفر