فعال سازي گمرك بندر كوهستك نقش بسزايي در اشتغالزايي منطقه خواهد داشت

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان ضمن تاكيد بر تلاش هر چه بيشتر به منظور رفع موانع موجود در مسير راه اندازي گمرك بندر كوهستك شهرستان سيريك، گفت: فعال سازي اين گمرك نقش بسزايي در اشتغالزايي منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جاسم جادري روز سه شنبه در نشست بررسي و رفع موانع راه اندازي و فعال سازي گمرك بندر كوهستك سيريك كه با حضور جمعي از مسوولان برگزار شد، افزود: اشتغالزايي يكي از اولويت هاي مهم دولت تدبير و اميد است و همه بايد در همين راستا گام برداريم.

وي تصريح كرد: فعال سازي گمرك بندر كوهستك سيريك نيز نقش مهمي در اشتغالزايي و توسعه اقتصاد منطقه خواهد داشت و از همين رو بايد در راستاي رفع مشكلات آن تلاش كنيم.

استاندار هرمزگان تاكيد كرد: فرماندار سيريك بايد تا هفته آينده نتيجه اقدامات صورت گرفته در اين راستا را گزارش دهد تا هرچه زودتر شاهد راه اندازي گمرك بندر كوهستك باشيم.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي هرمزگان نيز در اين جلسه بيان داشت: فعال سازي گمرك بندر كوهستك سيريك در جلساتي با حضور دستگاه هاي مرتبط پيگيري شده و اين دستگاه ها براي كمك به اين كار اعلام آمادگي كرده اند.

صالح دريانورد خاطرنشان كرد: براين اساس مقرر شده تا ضمن فراهم شدن زيرساخت ها و تجهيزات گمركي در بندر كوهستك، نماينده اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان نيز در اين بندر مستقر و اداره كل شيلات هرمزگان نيز بخشي از اسكله را براي فعاليت هاي ملواني و تجاري اختصاص دهد.

فرماندار سيريك نيز در اين نشست احياي گمرك بندر كوهستك را در رونق مبادلات تجاري و ملواني در اين شهرستان بسيار تاثيرگذار دانست.

سعيدالله مباركي اظهار داشت: راه اندازي گمرك بندر كوهستك از آرزوهاي ديرينه مردم سيريك بوده كه اميدواريم در آينده نزديك به طور رسمي شاهد آغاز فعاليت آن باشيم.

وي با اشاره به اهميت راه اندزاي اين دفتر، افزود: با آغاز به كار اين دفتر زمينه صادرات و اشتغال پايدار و رونق كسب و كار مردم در دولت تدبير و اميد در اين شهر ساحلي و بكر تفريحي توريستي بيش از پيش فراهم خواهد شد.

شهر بندر كوهستك با جمعيت سه هزار نفري مركز بخش بماني شهرستان سيريك است.

اين شهر با برخورداري از اسكله بسيار مدرن و به روز صيادي كه جانمايي تجاري هم در آن طراحي شده از قابليت چند منظوره بودن برخوردار مي باشد و از روزگاران قديم ساختمان سه طبقه قديمي گمرگ آن نشان از قدمت تجارت و صادرات در اين شهر دارد.

شهرستان سيريك در 170 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.ك/3

7198/6048