۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰
کد خبر: 81670031
T T
۰ نفر
30 شركت ایرانی در نمایشگاه آكتائو قزاقستان شركت می كنند

ساری - ایرنا - 30 شركت ایرانی از استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، مازندران و گلستان در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بندر آكتائو قزاقستان شركت می كنند.

براساس برنامه قرار است این نمایشگاه سی ام تیر تا دوم مرداد ماه امسال برگزار شود و 12 شركت از مازندران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

استاندارمازندران در جلسه هماهنگی سفر هیات اقتصادی استان به آكتائو قزاقستان ، برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را برای افزایش صادرات و مراودات تجاری مهم توصیف كرد و گفت : باید تبادلات تجاری و اقتصادی مازندران با كشورهای همسایه گسترش یابد و این نمایشگاه ها می تواند زمینه معرفی محصولات را در بازار هدف فراهم كند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، ربیع فلاح افزود : بندر تجاری آكتائو در استان مانگستائو قزاقستان در ساحل دریای خزر از موقعیت ممتازی برخوردار است و این بندر می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات محصولات كشورمان بویژه مازندران به قزاقستان داشته باشد .

استاندار مازندران حضور شركت های حوزه صنعت ، ساختمان ، تاسیسات و انرژی ، صنایع و موادغذایی ، دام و طیور ، منسوجات ، خدمات بندری و فنی و مهندسی در این نمایشگاه را فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت های صادراتی ایران و مازندران اعلام كرد و از مدیران و صاحبان شركت ها خواست تمام تلاش خود را برای بهره گیری از فرصت سفر به كارگیرند.

وی تقویت صادرات و ارائه مشوق های صادراتی برای حضور پر رنگ بخش خصوصی در عرصه صادرات را خواستار شد و گفت : در این سفر همایش مشترك فرصت های سرمایه گذاری نیز با حضور مدیران و صاحبان شركت ها و موسسات تجاری دو طرف برگزار خواهد شد.

بندر تجاری آكتائو كه در استان مانگستائو قزاقستان در ساحل دریای خزر واقع است به اعتقاد كارشناسان اقتصادی به علت برخورداری از موقعیت بین المللی و ممتاز، گزینه ای مطمئن برای صادرات محصولات كشورمان به شمار می رود.

یكی از ویژگی ها اقتصادی این بندر صفر بودن مالیات بر صادرات و واردات كالا برای سرمایه گذاران است.

بندر آكتائو با بنادر آستاراخان و ماهاچ قلعه در روسیه ،بندر باكو در آذربایجان ، بندر تركمن باشی در تركمنستان و بنادر شمالی ایران ارتباط دارد.این بندر امكان تردد كشتی را از كانال ولگا به دریای سیاه و دریای مدیترانه فراهم می كند و از این نظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قزاقستان یكی از 10 كشور اصلی مقصد صادراتی ایران است به گونه ای كه تراز مبادلات بازرگانی كشورمان با آن در سال گذشته به 126 میلیون دلار مثبت رسید.

پارسال براساس آمار اعلام شده 210 میلیون دلار كالا از ایران به قزاقستان صادر و 84 میلیون دلار كالا از قزاقستان به ایران وارد شد.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بندر آكتائو قرار است در زمینه صنایع و مواد غذایی ، ماشین آلات و مصالح ساختمانی ، انرژی ، عمران و راه سازی ، خدمات شهری ، حمل و نقل و ترافیك ، خدمات فنی و مهندسی ، معدن ، تجهیزات و دستگاه های استخراج معدن ، لوازم خانگی ، دكوراسیون ، مبلمان و مصنوعات چوبی،موكت و كفپوش ، ،تجهیزات و خدمات پزشكی ، تجهیزات دامپروری ، دامداری و مرغداری ،كشاورزی و ماشین آلات وابسته ، الیاف و منسوجات مواد اولیه و ماشین آلات نساجی و پوشاك ، پوست و چرم ، محصولات آرایشی و بهداشتی ، تابلو فرش و صنایع دستی ، فرش دستباف و ماشینی ،زیورآلات و نقره ، میوه و مركبات برگزار شود. ك/3

1654
۰ نفر