۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۴:۱۲
کد خبر: 81675239
T T
۰ نفر
هزاران احیاگزار حرم مطهر رضوی در سوگ شهید شبهای قدر اشك ماتم ریختند

مشهد- ایرنا – در دومین شب از لیالی قدر كه مصادف با شهادت امیرمومنان علی (ع) است، فریاد 'الهی العفو' هزاران احیاگزار در صحن و سرای آستان ملك پاسبان رضوی با ریختن اشك ماتم در شهادت مظلوم ترین و بزرگترین شهید محراب تاریخ همراه شد.

در شب بیست و یكم ماه مبارك رمضان در حالی كه تمامی اماكن متبركه و صحن های حرم مطهر رضوی مملو از جمعیت احیاگزار شده است، با مرثیه سرایی و سوگواری ذاكران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دل هزاران زائر و مجاور بارگاه قدسی به یاد مولا علی (ع) و فرق شكافته او لرزیده و گوش دلها نغمه 'فزت و رب الكعبه' را بلندتر از همیشه شنیده است.

امشب در عالم محشری برپاست، آوای غم در فلك پیچیده و آسمان و زمین غرق ماتم شده است؛ تیغ دشمن فرق مولا علی (ع) را در محراب عبادت شكافته و تیر غصه را بر دل زار هزاران مسلمان نشانده و دلدادگان وی در حرم مطهر رضوی برای شهادت مظلومانه شهید شبهای قدر به سوگ نشسته اند.

سوگواری برای شهادت حضرت علی (ع) در حرم مطهر رضوی با مراسم احیا همراه شده است، قرائت دعای جوشن كبیر و اندیشیدن به عمق معنای فرازهای آن، دلهای زائران را به نور الهی متمایل می سازد، در این شب بزرگ هزاران زائر خویشتن خویش را با دم مسیحایی دعا احیا می كنند و خویشتن جدید را با قلم توبه و جوهر اشك تریسم می نمایند.

در شبی كه از هزاران ماه برتر و بهتر است، زائرانی كه به امید بخشش گناهان خویش از سوی خداوند و رقم زدن سرنوشتی جدید برای خود به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) پناه آورده اند، با مرثیه سرایی ذاكران اهل بیت (ع)، دل و دیده شان در عزای علی (ع) به فریاد برآمده و عاجزانه خواستار پیوند ابدی خویش با مولایشان شده اند.

در شب قدر خداوند به دنبال بهانه ای برای بخشش گناهان بندگان خویش است و امشب علی (ع) هم سفره افطار و بهانه بخشش گناهان آنان شده ؛ احیاگزار دل سوخته نیز دل به علی (ع) سپرده و درصدد تغییر سرنوشت خویش برآمده است.

زائر احیاگزار حرم مطهر رضوی با گفتن هر جمله 'الهی العفو' زیر لب زمزمه می كند؛ 'الهی امشب آمده ام تا والاترین كتاب را بر سر بگذارم و تو را به مولا علی (ع) قسم دهم كه مرا به خویش وامگذار، مرا از خود نران كه بی تو حیران و سرگردانم'.

'آمده‌ ام ای خوب ‌ترین، ای بهترین، ای مهربان ‌ترین تا در میهمانی بندگانت مرا نیز بپذیری و بخشش گناهانم را بدرقه راهم كنی... الهی العفو العفو العفو ...'

قدر باران رحمتی است كه در جویبار هر فرد به اندازه ظرفیت او جاری می شود؛ امید است در شبی كه مزین به نام مردترین مرد تاریخ، مظهر عدالت، شجاعت و كرامت است، طلب كنندگان رحمت و مغفرت خداوندی با توسل به دامان مولای علی (ع) دعایشان اجابت شود و سهمی از آنچه نصیب اولیای خداوند می شود، داشته باشند.

نظیر مراسم احیای شب قدر و سوگواری برای شهادت حضرت علی (ع) در مساجد، تكایا، محافل، بقاع متبركه و حسینیه های مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی نیز برگزار شد.

7489/1211**1565
۰ نفر