۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81677272
T T
۰ نفر
ایران خواستار بحث در مورد مساله مبارزه با تروریسم در اجلاس سازمان شانگهای شد

مسكو - ایرنا - سفیر ایران در روسیه خواستار گفت وگو در مورد مساله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در اجلاس سازمان همكاری شانگهای در اوفا شد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری روسیا سگودنیا، دكتر مهدی سنایی در جمع خبرنگاران بر ضرورت گفت وگوی جدی در مورد مساله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه خاورمیانه تاكید كرد.

اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای امروز جمعه در شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه برگزار می شود و دكتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس سخنرانی خواهد كرد.

سفیر ایران با اشاره به اهمیت اجلاس های سازمان بریكس و شانگهای برای روسیه و منطقه ؛ آن را نماد نظام چند قطبی جهانی دانست.

دكتر سنایی خاطرنشان كرد: در منطقه خاورمیانه و افغانستان مسایل زیادی به وجود آمده است و در اجلاس سازمان همكاری شانگهای می توان در مورد این مسایل بحث و تبادل نظر كرد.

سفیر كشورمان گفت كه مسایل مربوط به مبارزه با افراط گرایی و تروریسم باید برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه در اجلاس اوفا بررسی شود.

وی افزود: برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم باید كشورهای جهان با یكدیگر همكاری و تشریك مساعی كنند.

دكتر سنایی خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران از تجربه و توانمندی زیادی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی برخوردار است.

سازمان همكاری شانگهای كه از سال 1380 فعالیت خود را آغاز كرده است، شامل شش عضو اصلی یعنی روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیكستان و ازبكستان و پنج كشور ناظر یعنی هند، پاكستان، ایران، افغانستان و مغولستان است و بلاروس، تركیه و سریلانكا شریك گفت وگو هستند.

اروپام*5*391**1392